בארץ

"להגיד שאהרון ברק רצה שופט מזרחי זה זלזול באינטליגנציה"

בראיון ל-ice מתייחס ח"כ אלי דלל מהליכוד לעניינים הפנימיים במפלגה ולא מבין על מה המהומה בקרב מאוכזבי נתניהו: "ביטן לא יכול לכהן כשר בגלל ענייניו המשפטיים ולכן קיבל את ועדת הכלכלה שהיא ועדה חשובה ומשפיעה מאוד. אדלשטיין קיבל מספר הצעות לתפקיד שר אך לא היה שלם איתם ולכן לקח את ועדת חוץ וביטחון שלעמוד בראשה עדיף מלהיות שר בלא מעט משרדים. עם דנון אני מקווה שהעניינים יסתדרו והוא יקבל מקום סביב שולחן הממשלה. הוא איש חכם עם ניסיון"

דוד זולדן |  1
אלי דלל, סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה (צילום פרטי)
ח"כ אלי דלל מהליכוד מתייחס בראיון ל-ice למתיחות הביטחונית ואומר כי "יש להשתמש בכל האמצעים על מנת להגן על התושבים ולהחזיר את הביטחון האישי שלהם". על מאמצי התיווך של הנשיא הרצוג למתן את הרפורמה המשפטית הוא אומר בצער: "לצערי אנחנו בקואליציה משיטים יד לאופוזיציה אך היד הזו לא פוגשת יד אחות" ומשלח חיצי ביקורת מושחזים בנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרון ברק: "פגע במערכת המשפט יותר מאשר הועיל למערכת המשפט ולדמוקרטיה הישראלית". 
בתרחיש של שומר חומות מס 2 - האם אתה חושב שבמידת הצורך (ירי חי לעבר תושבים) נצטרך להכניס טנקים ללוד ולהשתמש באמצעי לחימה שמשתמשים בג'נין?
"ראשית, אני מקווה שלא נגיע למקומות כאלה של ירי חי בתוך ערים מעורבות. אבל אם חלילה נגיע למצבים כאלה יש להשתמש בכל האמצעים על מנת להגן על התושבים ולהחזיר את הביטחון האישי שלהם. שום עיר מעורבת בישראל אין להשוות לג’נין. אבל כפי שאמרתי אם חלילה נגיע למראות שלא אמורים להיות יש להשתמש בכל האמצעים על מנת להגן על התושבים".
אהרון ברק אמר שהוא "רוצה שופט מרוקאי אבל אין". מה אתה חושב על זה?
"בכל סקר אנחנו מגלים שיש חוסר אמון מאוד גדול בקרב הציבור במערכת המשפט. אני חושב שאהרון ברק איש חכם מאוד אך יחד עם זאת הוא פגע במערכת המשפט יותר מאשר הועיל למערכת המשפט ולדמוקרטיה הישראלית. מאז המהפכה שלו וההחלטה ש״הכל שפיט״, האיזון בין הרשויות נפגע באופן משמעותי. זה לא רק העניין של שופטים מזרחיים, זה לקיחת סמכויות וכוח מאוד גדול שהוא לא חוקי. בכל מערכת גדולה שניהלתי- וניהלתי, היו אנשים מזרחיים שהם היו אנשי מפתח עם השכלה וחכמת חיים יוצאת מן הכלל. להגיד שהוא רצה שופט מזרחי אך לא מצא זה זלזול באינטליגנציה שלנו. ואם יורשה לי אפילו פטרונות שהיא לא במקום". 
בשיחות סגורות אומרים בכירים בליכוד שבסוף תהיה פשרה ברפורמה המשפטית. ביהדות התורה אומרים שאם תהיה פשרה - אין ממשלה. זה הכל או כלום לתפיסתך או שפשרה אינה מילה גסה?
"אני חושב שצריכה להיות הידברות. אי אפשר שלא להעריך את הנשיא על המאמצים הרבים שהוא עושה. לצערי אנחנו בקואליציה משיטים יד לאופוזיציה אך היד הזו לא פוגשת יד אחות. אנחנו באנו עם תכנית מנומקת ומפורטת וכל מה שאנחנו מקבלים זה ׳לא׳. הם לא מציגים אלטרנטיבות ולא מציגים תכניות חלופיות, לא מוכנים להגיד מה כן ומה לא. הם רק רוצים לשמור על המצב הקיים. זה לא ייתכן שאנחנו עם רוב מוצק גם בכנסת וגם בציבור ננסה להידבר והאופוזיציה יציבו לנו אולטימטומים ותנאים. אני בעד לדבר ולהגיע להסכמות ללא תנאים מקדימים". 
 
ביטן, דנון ואדלשטיין מחוץ לממשלה ממורמרים ומיואשים. האם לא נכון שנתניהו ישלב אותם בממשלה כדי למנוע סדקים בקואליציה ולקיחת סיכונים מיותרים בהצבעות קריטיות?
"ביטן לא יכול לכהן כשר בגלל ענייניו המשפטיים ולכן הוא קיבל את ועדת הכלכלה שהיא ועדה חשובה ומשפיעה מאוד. אדלשטיין להבנתי קיבל מספר הצעות לתפקיד שר אך לא היה שלם איתם ולכן לקח את ועדת חוץ וביטחון שלעמוד בראשה עדיף מלהיות שר בלא מעט משרדים. עם דנון אני מקווה שהעניינים יסתדרו והוא יקבל מקום סביב שולחן הממשלה. הוא איש חכם עם ניסיון. בסוף צריך לזכור שכשמרכיבים קואליציה תמיד יהיו מאוכזבים יותר ומאוכזבים פחות. בסוף המטרה היא לעבוד בשיתוף פעולה למען הצלחת הקואליציה ולהחזיר את היציבות השלטונית. שלושת האנשים שציינת הם אנשים ראויים ורציניים לכל תפקיד ויעשו את תפקידם בצורה הטובה ביותר".
האם שר הביטחון גלנט מערער את יציבות הממשלה כאשר הוא מפנה מאחזים ולא בפעם הראשונה?
"גלנט איש ביטחון עם ניסיון רב והוא מחויב לשמור ולאכוף את החוק. כמובן שאנחנו צריכים לעשות הכל על מנת ליישב את הארץ כמה שיותר אך זה צריך להיות חוקי. שגלנט שר הביטחון ונתניהו ראש ממשלה - ביטחון ישראל בידיים טובות ואחראיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    די לדיקטטורת בג"ץ
    העם אמר את דברו 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע זמן לעשות סוף לדיקטטורת בג"ץ העם אמר את דברו, זוהי דמוקרטיה, זה מה שהעם רצה זה מה שהוא יקבל. בניגוד לסמאל שתמך בשרון ובנט שהבטיחו משהו אחד לפני הבחירות ועשו משהו אחר אחרי הבחירות, בניגוד לרבין שקרע את העם בזכות רכב שרד לשד גולדפרב . אבל יפה הנפש שומרים על הדמוקרטיה בתנאי שהיא תואמת לדעותיהם , רק קמצוץ יהודי וערבי תומך בכם. לכו תלמדו ממגורשי גוש קטיף איך לנהל מאבק דמוקרטי, במקום לאיים בנשק, במרד, בירידה מהארץ, בהרס הכלכלה... גם כאשר עשו להם את הגרוע מכל, לגרש אותם מביתם, מה שאתם לא מעלים בכלל בדעתכם שמישהו יעשה זאת למחבלים, הם הלכו קמו מהקבר והמשיכו לבנות, לחנך, לעבוד ולהראות מהי ציונות אמיתית. שופטים מפחדים להתנגד לדיקטטורת בג"ץ שמא יבולע להם ולא ימונו לתפקידים בכירים, אין הבדל בין שופט שמפחד משופט בכיר יותר לבין שופט שיפחד מפוליטיקאי שלא ימנה אותו ולכן צריך להוציא את הפוליטיקה מבתי המשפט ונבחרי הציבור יצביעו לשופטי צדק ולא לפי אג'נדה פוליטית שהם מייצגים. העם רוצה D9.
    סגור