בארץ

ח"כ צבי סוכות נגד גלנט: "ממשיכו של גנץ, פינוי פוליטי"

האם מתגלים סדקים בממשלה? צבי סוכות הנציג הטרי בכנסת מטעם הציונות הדתית לא מחכה לתקופת צינון ופותח חזית מול שר הביטחון גלנט שהורה על הפינוי ותוקף: "גלנט ממשיך את מדיניות השמאל של בני גנץ. לא ייתכן שלמרות הוראת השר סמוטריץ למנהל האזרחי לא לבצע את הפינוי הפך גלנט את ההחלטה. זה פינוי פוליטי"
דוד זולדן | 
צבי סוכות, בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, סריה דיאמנט, אוליביה פיטוסי)
המנהל האזרחי וכוחות הביטחון החלו בפינוי מטע הזיתים ועצי הפרי של המתיישב חן בן אליהו בגוש שילה, בעקבות פסיקת בג"ץ. מאות שוטרים וכוחות הביטחון במקום ליוו את ההרס ועשרות רבות של מתיישבים שבאו למחות על ההרס נעצרו ועוכבו.
חבר הכנסת צבי סוכות והנציג הטרי מטעם הציונות הדתית לא מחכה לתקופת צינון ופותח חזית מול שר הביטחון גלנט שהורה על הפינוי: "דין הכרם היה שלא להיהרס, ועדת הערר במנהל האזרחי קבעה כי דינו של הכרם שלא להיהרס ולמרות זאת ראש המינהל האזרחי לא נשמע לוועדת הערר והחליט להרוס אותו. שוחחתי הבוקר עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ שעל פי ההסכם הקואליציוני הסמכויות בידיו ונוכחתי שלמרות הוראה מפורשת שלו הפינוי ממשיך". אורמ סוכות ומזהיר כי: "אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשר גלנט לקיים בהקדם את ההסכם הקואליציוני, לעצור כבר עכשיו את הפינוי הנפשע ולקיים את ההסכמים הקואליציוניים כפי שנחתמו עם הקמת ההמשלה".
לחקלאי חן בן אליהו כשלושים דונמים של מטע זיתים ועצי פרי, ולמרות שבוועדת הערר הצבאית אף אחד לא הצליח להוכיח זיקה לקרקע והערר התקבל - החליט השר גלנט להפעיל את צו הפינוי ולהרוס את החלקות, על אף הוראה הפוכה מפורשת של השר סמוטריץ, השר במשרד הביטחון שאחראי על המנהל האזרחי לפי ההסכמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה