בארץ

השרה סטרוק מתגרה באמריקאים: "לא צריכים את ההבנה שלהם"

אחרי שהקבינט הביטחוני אישר הסדרת תשעה יישובים ביו"ש, גובר התיאבון של שרת ההתיישבות שחתומה על תנופת בניה חסרת תקדים של אלפי תכניות בנייה ביהודה ושומרון כולל הסדרת ההתיישבות הצעירה
דוד זולדן |  1
אורית סטרוק (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, סריה דימנט, ויקיפדיה, freepik)
שרת ההתיישבות אורית סטרוק לא חומקת מעינה הבוחנת של ארה"ב ואומרת בקול רם דברים שלא ינעמו לאוזן האמריקאית: "אתם יצאתם בשליחותנו להקים את היישובים כולם, ולא יכול להיות שממשלות ישראל יזניחו אתכם. לכן, גם האמריקאים יודעים להבין דבר כזה, למרות שאנחנו לא צריכים את ההבנה שלהם, אבל כל בן אנוש מבין שכשממשלות שולחות מתיישבים לשטח, והם נאחזים בתנאים לא תנאים עבור מדינת ישראל, הממשלות צריכות לגבות אותם".
אחרי שהקבינט הביטחוני אישר הסדרת תשעה יישובים ביו"ש גובר התיאבון של שרת ההתיישבות שחתומה על תנופת בניה חסרת תקדים של אלפי תכניות בנייה ביהודה ושומרון ועל הסדרת ההתיישבות הצעירה.
הישיבה הבוקר נפתחה בדקת דומיה לזכרו של לוחם מג"ב אסיל סועאד, שנרצח בפיגוע במחסום שועפאט ובמהלכה אמר השר סמוטריץ' כי: "ברוך השם הבאנו הישג חסר תקדים להתיישבות, וההישג הזה רשום כולו על שמכם. על שמם של פורום ההתיישבות הצעירה, על שמם של המתיישבים הגיבורים, של החולמים. ממשלת ישראל תומכת בהתיישבות בכל ארץ ישראל וברוך השם קיבלנו החלטה היסטורית. אנחנו מחויבים להסדיר את ההתיישבות כולה ולהסיר לחלוטין את המגבלות על על הבנייה ביהודה ושומרון. יש עוד הרבה לאן להתקדם, וכמובן רצינו צעדים רחבים יותר, אבל זו בהחלט התחלה טובה".
עוד ציין השר סמוטריץ': "אני שומע את הגינוי של חברינו הטובים מעבר לים ונעצב, אחיזתנו בחבלי המולדת מולדת ופיתוחה של ההתיישבות ראויים להוקרה ולנשיאה על נס ולא לגינוי. אין מפעל צודק ומוסרי יותר מהמפעל הציוני והמשך קידומו, גם ביהודה ושומרון - ערש מולדתנו. אויבינו מבקשים להחליש אותנו ורוצחים בנו, אבל לא יצליח להם, ההתיישבות תלך ותפרח, מדינת ישראל תמשיך לצמוח ולבנות את בתינו המפואר בארצנו האהובה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודקת לא צריכים ההבנה שלהם
    ייייייישששששש 02/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל תמשיכו להעביר לנו כל שנה כ 3.5 מילארד דולר, מטוסים ונשק וכמובן ווטו במועצת הביטחון
    סגור