בארץ

דרעי במסר מאיים לבג"ץ: "ימצאו מולם קואליציה יצוקה מברזל"

רה"מ וראשי הקואליציה במפגן תמיכה מרשים באריה דרעי אחרי פיטוריו. יממה בלבד אחרי שראש הממשלה פיטר את יו"ר ש"ס במהלך הישיבה השבועית בעקבות פסק הדין של בג"ץ, נציגי  הקואליציה ובהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו לסיעת ש"ס לתמוך ובעיקר לשגר מסר רם וברור לבג"ץ
דוד זולדן | 
אסתר חיות, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יממה אחרי שפוטר מהממשלה, הגיב היום (שני) אריה דרעי לראשונה מאז החלטת בג"ץ בעניינו, ובחר את הלוקיישן בישיבת הסיעה במפגן תמיכה מרשים של ראשי סיעות הקואליציה לרבות רה"מ נתניהו.
דרעי אמר בפתח דבריו: "אני מתנצל שראש הממשלה בנימין נתניהו שציפו ממנו שיתחמק ויעשה תרגילים, עשה את זה ופיטר. הקואליציה ממשיכה והממשלה ממשיכה. הכול יבוא על מקומו בשלום. אנחנו פועלים כחוק ולא אנרכיה. לא ניתן לישראל ליפול לאנרכיסטים".
דרעי הוסיף: "אתם האמנתם שפקידים שמונו על ידי הממשלה דנים אם לעשות נבצרות?" 
בהמשך דרעי התייחס לפסק הדין בבג"ץ והדגיש כי יש לו "כמה הערות": "הכנסת מינתה אותי. איפה חוסר הסבירות הקיצונית? איפה 64 חברי כנסת? האם ל-11 שופטים יש יותר סבירות מחברי כנסת שנבחרו על ידי העם? איך אפשר להגיד שראש הממשלה פועל בחוסר סבירות? האם מישהו מכשיל אותו בכוונה? אף אחד לא הזהיר אותו".
דרעי חתם את דבריו במסר לשופטי העליון: "ימצאו מולם קואליציה יצוקה מברזל".
שר המשפטים יריב לוין אמר על פסיקת בג"ץ: "דמוקרטיה זה לא. מי שמשתמש בכוחו לרעה יגלה שהדבר הזה מתהפך עליו". לדברי לוין, "בדמוקרטיה מי שבוחר וקובע מי תהיה הממשלה ומי יהיו השרים ומי יהיו חברי כנסת זה הציבור, זה העם. מקום שבו השופט קובע מי נאה בעיניו להיות שר, על פי אמות מידה שהוא ממציא, כי גם הן לא קיימות בדבר חקיקה, זה דבר שאפשר לקרוא לו בהרבה מאוד שמות - דמוקרטיה זה לא. יושבים אנשים ומשתמשים בכוח עצום שנמצא בידם כדי להחליף את רצון העם ולכפות על העם ערכים או מי ישב בממשלה - זה דבר שאי אפשר לקבל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה