בארץ

מחאה בישיבת ההמשלה: סמוטריץ' יחרים, בן גביר דווקא לא

שרי הממשלה החברים בציונות הדתית יחרימו את ישיבת הממשלה זאת כמחאה נגד הריסת המאחז "אור חיים" ביום שישי האחרון, מנגד השר בן גביר צפוי להגיע בכל זאת
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
שרי הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק ואופיר סופר יחרימו את ישיבת הממשלה שתערך היום (ראשון) כמחאה על הריסת המאחז "אור חיים" שהתרחש ביום שישי האחרון. לטענת גורמים בציונות הדתית, מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני עם הליכוד ובניגוד להנחיית שר האוצר הממונה גם על המנהל האזרחי.
מי שצפוי להגיע בכל זאת וחרף הריסת המאחז הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שצפוי לדרוש מגלנט להרוס מנגד את המאחז הבדואי חאן אל אחמר. לדבריו לא ייתכן שהורסים רק ליהודים ולא לערבים. בהודעה מלשכתו נאמר: "ביום שישי עם הריסת המאחז "אור חיים" לזכרו של הרב דרוקמן, הציגה הממשלה קו חד וברור של אכיפת בנייה בלתי חוקית ומשום כך עלינו להחיל במידי את החוק גם על המאחז חאן אל אחמר והבנייה הבלתי חוקית כולה".
נזכיר כי ביום שישי נהרס המאחז 'אור חיים' ליד צומת תפוח, מאחז שהוקם על שמו של הרב חיים דרוקמן ז"ל. שר הביטחון גלנט הורה לכוחות הביטחון להרוס את המאחז, למרות שלפי ההסכם הקואליציוני, סמוטריץ' הוא מי שאמור להיות אחראי על המנהל האזרחי. גלנט טען כי מדובר במאחז 'טרי' שהאכיפה שלו היא בידי צה"ל, מנגד סמוטריץ' טען כי כל הריסה היא בסמכותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה