בעולם

סנאטורים אמריקאים מחרימים את בן גביר וסמוטריץ'

ידידה במבחן: לראשונה מאז הקמת הממשלה - משלחת אמריקאית מסרבת להיפגש עם מנהיגי הציונות הדתית ועוצמה יהודית ונדמה שבוושינגטון יש חברי פרלמנט שעוד לא השלימו עם תוצאות הבחירות בישראל
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90)
ידידה במבחן: סנאטורים אמריקאים במפגן מחאה נגד ממשלת נתניהו. האם רה"מ יבלע את הצפרדע או ינזוף בחברי המשלחת המרדניים? נחכה ונראה.
משלחת של סנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים שמגיעה לישראל, מסרבת להיפגש עם נציגי מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית, כך לפי ברק רביד בוואלה. מנהיגת המשלחת, הסנאטורית הדמוקרטית ג'קי רוזן, היא תומכת של ישראל והעבירה חוקים פרו-ישראלים רבים בקונגרס במהלך השנים, אלא שהפעם נדמה כאילו הוגדשה הסאה והיא הבהירה לממשלה כי לא תיפגש עם איתמר בן גביר או בצלאל סמוטריץ'.
מדובר במשלחת סנאטורים המורכבת ממחוקקים שהינם חלק מהשדולה למען הסכמי אברהם בסנאט האמריקני. השדולה הוקמה במקביל לשדולה זהה בכנסת במטרה לפעול לקידום הנורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי.
ישראל היא התחנה האחרונה בביקור של הסנאטורים האמריקנים במזרח התיכון, אחרי מרוקו, בחריין ואיחוד האמירויות. במשלחת משתתפים ארבעה סנאטורים דמוקרטים ושלושה רפובליקנים. חברי המשלחת צפויים להיפגש מחר עם רה"מ נתניהו, ובהמשך גם עם יו"ר הכנסת אוחנה, ראש האופוזיציה לפיד וחברי השדולה למען הסכמי אברהם בכנסת.
נדב תמיר, מנכ"ל J Street ישראל צייץ בטוויטר: "המחוקקים האמריקאים מפגינים הבנה מרשימה של המשמעות של תמיכה בישראל כאשר הם לא נפגשים עם אלו שפוגעים בחזון הציוני ומנסים להפוך אותנו לאתנוקרטיה דתית וגזענית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה