בארץ

מטריד: האנטישמיות בארה"ב הגיעה לשיא של 30 שנה

על פי סקר שפורסם על ידי הליגה נגד השמצה בישראל (ADL), עולה כי 20% מהאמריקנים מחזיקים בעמדות אנטישמיות, תיאוריות קונספירציה ודימויים אנטישמיים. מדובר על כמעט פי שניים ממספרם בסקר שהתקיים בשנת 2019, והנתון הגבוה ביותר שנמדד זה 30 שנה
מערכת ice | 
תמיכה בישראל (צילום shutterstock)
על פי סקר חדש שפורסם היום (חמישי) על ידי הליגה נגד השמצה בישראל (ADL), על עמדות אנטישמיות בארצות הברית, עולה כי 20% מהאמריקנים מחזיקים בעמדות אנטישמיות, תיאוריות קונספירציה ודימויים אנטישמיים. מדובר על כמעט פי שניים ממספרם בסקר שהתקיים בשנת 2019, והנתון הגבוה ביותר שנמדד זה 30 שנה.
למעלה מ-4,000 אמריקנים בוגרים השתתפו בסקר. הם התבקשו להביע את מידת ההסכמה שלהם עם אמירות שונות הכוללות דימויים אנטי-יהודיים. כ-20% מהם כאמור, המייצגים למעשה 66 מיליון איש, הסכימו עם שישה היגדים או יותר מתוך 11 האמירות האנטי-יהודיות שבהן משתמשת הליגה נגד השמצה במחקריה, מאז 1964.
עוד עולה מהסקר כי 39% מן המשיבים מאמינים שיהודים אמריקנים נאמנים יותר למדינת ישראל מאשר לארה"ב, 20% ציינו כי לדעתם ליהודים יש "יותר מדי כוח" בארה"ב, 21% מסכימים כי "ליהודים לא אכפת מאף אחד חוץ מעצמם", וכ-53%, טענו כי יהודים ייצאו מגדרם כדי להעסיק יהודים אחרים.
עוד עולה כי 3% מן האוכלוסייה האמריקנית מחזיקים בכל 11 הדימויים שעליהם נשאלו המשיבים. כלל המשיבים נשאלו עוד לגבי מידת הסכמתם עם תפיסות אנטי-ישראליות, ונמצא כי 23% מאמינים שישראל מצליחה "לעשות ככל העולה על רוחה מבלי לשלם מחיר", וכי היא "שולטת בתקשורת". 18% מהנשאלים הצהירו כי אינם חשים בנוח לבלות זמן עם אדם שתומך בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה