בארץ

סערה בכנסת סביב מס השתייה הממותקת: "אל תדאגו לילדים שלי"

הדיון סביב ביטול המיסוי על השתייה הממותקת ועל הכלים החד פעמיים הגיע לוועדת הכספים של הכנסת וגרם לסערה. ח"כ ינון אזואלי אמר: "בשנה וחצי האחרונות פגע בילדים שלנו, זרקו אותם. אל תדאגו לילדים שלי"
דוד זולדן |  3
ינון אזולאי (צילום פלאש 90)
הדיון המתוקשר סביב החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבטל את המיסוי על השתייה הממותקת ועל הכלים החד פעמיים הגיע היום לוועדת הכספים של הכנסת והוביל לטונים צורמים.
בפתח הדיון, אמר חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד כי: "לפי הפרסומים ישראל מובילה את העולם בקטיעת רגליים, העלות המשקית של התחלואה מגיעה ל-10 מיליארד שקלים, אחוזי הסכרת אצל הערבים והחרדים גבוה מהאוכלוסייה הכללית, עפ"י הנתונים אחרי הטלת המס על משקאות ממותקים, הצריכה ירדה ב-22 אחוז".
עוד ציין בליאק כי: "צריכת הכלים החד פעמים בישראל היא פי 5 מהמשפחה הממוצעת בעולם, חלקיקי הפלסטיק לא נעלמים, הם מגיעים לגוף הילדים שלנו וגורמים למגוון מחלות. בשנה האחרונה נרשמה ירידה של 18 אחוז ברכישת כלים חד"פ, ביטול המס פוגע בסביבה ובבריאות, הממשלה החדשה והנקמנית, במקום לטפל ביוקר המחייה היא עושה סיבוב על הציבור, אני מבטיח שנלחם במהלך", הוסיף.
חבר הכנסת יוראי להב הרצנו מיש עתיד הוסיף כי: "אני לא עיוור לצרכי משפחות מרובות ילדים, אבל צריך בעיני לשים את הדגש במקום. אני מבקש לקיים פה דיון על הנושא של ביטול המס על החד פעמי והשתייה המתוקה. ההחלטה תפגע בשכבות החלשות".
יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני טען כי "הממשלה הקודמת באמת דאגה לאוכלוסייה החרדית? לכן הם ביטלו את מעונות היום לאוכלוסייה הזו". חבר הכנסת ינון אזולאי הצטרף לדבריו של גפני ואמר: "אני מצטרף לחברי, שכואבים ברגישות את כאב האוכלוסייה החרדית, אבל בשנה וחצי האחרונות פגעו בילדים שלנו, זרקו אותם. אל תדאגו לילדים שלי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ממתי לפלטקאי אכפת מהבריאות לברמן
    אילן 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ניכשל כנראה מישהו הרוויח מזה..כל הפוליטיקאים נוכלים
    סגור
  • 2.
    אנשים נולדו במאה /האלף הלא נכונים
    לא באמת 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פרמיטיבים עלו לשלטון
    סגור
  • 1.
    הדוסים עסוקים בלכלות את עצמם
    רונן 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בטוחים שאלוהים שומר עליהם מסוכר. אז אני רגוע .
    סגור