בארץ

מחאה חברתית חדשה נגד הממשלה: "זה הבית של כולנו"

ברקע התבטאויות חברי הכנסת מהציונות הדתית, החלה תנועת "עומדים ביחד" היהודית-ערבית במחאה חברתית חדשה נגד הממשלה החדשה: תליית שלטי חלון ומרפסת עם המסר "הארץ הזאת היא הבית של כולנו"
מערכת ice |  2
מחאת הבית של כולנו (צילום יחצ)
לקראת הקמת הממשלה החדשה וברקע ההתבטאויות של חברי הכנסת אורית סטרוק ושמחה רוטמן, התניעה תנועת "עומדים ביחד" מחאה חברתית חדשה ברחבי הארץ, של תליית שלטי חלון ומרפסת עם המסר: "הארץ הזאת היא הבית של כולנו".
הבוקר החל מהלך המחאה נגד הממשלה החדשה, כאשר אלפי אנשים הצטרפו למהלך של תליית השלטים בכל רחבי הארץ. "עומדים ביחד" היא תנועה פוליטית ישראלית, סוציאליסטית, המשותפת ליהודים ולערבים שדוגלת בשלום, שוויון, צדק חברתי, עצמאות וצדק לשני העמים.

התנועה הוקמה בסוף שנת 2015 כדי לייצר התארגנות שתשמיע בציבור קול אחר בזמן ההסלמה הביטחונית של חורף 2015 שכונתה אינתיפאדת הבודדים/הסכינים. הקבוצה ארגנה סדרה של הפגנות ועצרות ברחבי ישראל תחת הכותרת "עומדים ביחד" שבהן הפגינו יחד יהודים וערבים וישראלים ופלסטינים למען שלום ונגד הגזענות.
מ"עומדים ביחד" נמסר: ״לא ניתן לאף אחד לעמוד לבד. לא ניתן לאף קהילה או ציבור להיפגע על ידי הממשלה. נעמוד ביחד, יהודים וערבים, גברים ונשים, דתיים וחילונים, תושבי הפריפריה והמרכז, ונראה שאנחנו העם, ושהממשלה נגד העם. הם מנסים להגיד לנו שרק האליטות שהם מייצגים הם בעלי הבית. אנחנו חייבים להתייצב עכשיו, ציבור ענק, ולהגיד - זה הבית של כולנו. ואף אחד כאן לא שווה יותר מהשני".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה הבית של הפלסטינים
    aidan angelo 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה רוצה להיות אזרח של מדינה פלסטינית? אם כן, אז הבית הוא גם שלך.
    סגור
  • 1.
    א (ל"ת)
    דין הדינה 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור