בארץ

טונים צורמים ועימותים במהלך הדיונים על חוק דרעי וחוק בן גביר

הוועדות המיוחדות דנות היום בכנסת בחוק דרעי וחוק בן גביר. חלק מההצעות יועברו בהמשך היום להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במסגרת העברת החוקים שמבקשת הקואליציה העתידית לאשר בטרם הקמת הממשלה. במהלך הדיונים הטונים צרמו והעימותים רק גברו. כל הפרטים
דוד זולדן |  1
אריה דרעי, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הוועדה המיוחדת העוסקת בהצעת חוק יסוד לטובת הקצאת שר נוסף במשרד ממשלתי עוסקת גם ב"חוק דרעי" ודנה באישור החוקים לקריאה שנייה ושלישית. בדיון אחר המתנהל במקביל, דנה הוועדה ב"חוק בן גביר", לתיקון פקודת המשטרה. החוק עומד כעת בשלב הכנה  לקריאה ראשונה. 
עו"ד והיועץ המשפטי לוועדה, גור בליי אמר בועדה: "הדיון בוועדה מאוד מושפע כמובן מהפרסונות. כדאי לוועדה להתנתק מהמקרה הספציפי, בסוף זה שינוי משטרי שיהיה איתנו באופן עתידי. לכן, כדאי לבחון את התיקון במבט רחב ולשאול באופן מהותי, האם כדאי לשנות את נקודת האיזון ובמידה רבה להרחיב את שיקול הדעת של ראש הממשלה מצד אחד אבל להפחית את הדרישות בתחום טוהר המידות מצד שני?".
במהלך הדיון נרשמו חילופי דברים בין יו"ר הוועדה, אופיר כץ וח"כ יואב קיש (יו"ר הוועדה המסדרת) לבין נציגי היועמ"ש לממשלה. ח"כ קיש טען בתוקף: "שמעתי כאן מהייעוץ המשפטי לממשלה דברים שמבזים את הבית הזה. לא יכול להיות שבמוצאי שבת לפני שבוע יוצאים תדרוכים: אנחנו מתנגדים לחקיקה. עוד לא יצא מספר לחקיקה. הרי אתם יודעים איך מתנהלת החקיקה אז איך עולה טענה נגד הפרוצדורה? בעיני זו כוונה פוליטית. ואני אשמח שיועמ"ש לממשלה תוציא הבהרה מדוע היא החליטה לפני שהיה נוסח שהיא מתנגדת".
המשנה ליועמ"ש, גיל לימון, הגיב: "אתם עושים דה לגיטימציה לייעוץ המשפטי. האמירה כאילו יש שיקולים פוליטיים היא חמורה. היועמ"שית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, היא עצמאית, ממלכתית, עניינית ומקצועית והניסיון כאילו להשתיק אותנו לא יעבוד".
ח"כ אופיר כץ התערב ואמר: "בינתיים בממשלה היוצאת אמרתם כל הזמן כן. לא היה ראוי שתגידו שאין לנו עמדה בשלב הזה להצעת החוק בטרם פורסמה, במקום להוציא שאתם מתנגדים". לטענות חברי הכנסת מהאופוזיציה על פגיעה ביועצים המשפטיים לממשלה, אמר היו"ר, כץ: "מותר לבקר את הייעוץ המשפטי לממשלה. אף אחד לא משתלח בהם, אנחנו מבקרים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זעקת סדום ועמורה!!!
    האו"ם 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתעוררו זה חוק שהולך לשמש את הדיקטטורה !! זה לא שמאל ולא ימין זה הכל אחיזת עיניים כולם באותו צד ! מהחוק הזה המדינה הופכת להיות מדינת משטרה !! טפשים תתעוררו מהר חסינות לשוטרים ?? זה אומר ששוטר יעשה מה שבא לו והאזרח רק יסתום את הפה ויסבול תתעוררו מהר !!!
    סגור