בארץ

הליכוד והציונות הדתית הגיעו לסיכום: אלו השרים החדשים

במפלגת הציונות הדתית עושים סוף לשמועות ומודיעים רשמית כי ח"כ אופיר סופר ימונה לשר העלייה והקליטה וכי אורית סטרוק תכהן כשרה למשימות לאומיות. סמוטריץ' לאוצר
דוד זולדן | 
חבר הכנסת אופיר סופר (צילום דוברות הכנסת)
בעוד בליכוד מתקוטטים בינם לבין עצמם הרי שעם השותפה הבכירה כבר נחתם הסכם.  לפי ההסכם שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית זו האחרונה תקבל שלושה תפקידי שרים בממשלה הנכנסת. הבוקר מעדכנים במפלגה כי אופיר סופר ימונה לשר העלייה והקליטה, וכי אורית סטרוק תמונה לשרה למשימות לאומיות. סופר גם יעמוד בראש קבינט העלייה והקליטה.
לפי הסיכום הקודם, במחצית הראשונה לכהונת הממשלה ה-37 יכהן יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כשר האוצר. במחצית השנייה יכהן סמוטריץ' כשר הפנים ויפסיק לכהן כשר האוצר, בנוסף ימונה שר מטעם הציונות הדתית לתיק הבריאות או תיק אחר עליו יסוכם עם ראש הממשלה. ההסכם קבע כי המפלגה תקבל גם את תפקידי: שר העלייה והקליטה ושר ההתיישבות, שיקרא משרד המשימות הלאומיות ויתווספו לו סמכויות ושטחי פעילות.
סמוטריץ' יכהן גם כשר במשרד הביטחון ותחת אחריותו יוגדרו שטחי הפעולה של המנהל האזרחי כשהשרה המיועדת לתפקיד היא אורית סטרוק. סמוטריץ' יהיה חבר בכל פורום ממשלתי, כולל הקבינט המדיני ביטחוני, לכל אורך הקדנציה. במקרה ומספר חברי הקבינט יעלו על 11, יהיה בו חבר נוסף מטעם הציונות הדתית.
עוד מהשלל לה זכתה הציונות הדתית: תחזיק בראשות וועדת חוקה כששמחה רוטמן מסומן לתפקיד יו"ר. למפלגה יש תקן גם לסגן שר שאותו צפויים לאייש אי מי מנציגי המפלגה שלא קיבלו תפקידים עד כה: מיכל וולדיגר הוותיקה ומשה סולומון ואוהד טל הנכנסים הטריים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה