בארץ

ח"כ בן גביר מגיב ללפיד: "התנהלות מופקרת שתקרע את העם"

המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זועם על קריאות רה"מ לפיד וח"כ גדי אייזנקוט נגד הממשלה המסתמנת: "יש גבול דק בין חופש ביטוי לבין הסתה והמרדה; התנהלות מסוכנת שעלולה להוביל למדרון חלקלק"
מערכת ice |  1
יאיר לפיד, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90)
יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, פרסם תגובה חריפה לקריאת רה"מ לפיד לראשי ערים להחרים את היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך בראשה יעמוד אבי מעוז, ולקריאתו של ח"כ גדי אייזנקוט להוציא מיליון איש לרחובות.
"יש גבול דק בין חופש ביטוי שהוא חשוב (וכולנו מאמינים בו) לבין הסתה, המרדה ופגיעה במרות הממשלה", כתב ח"כ בן גביר. "ההתנהלות של גורמים באופוזיציה היא בלתי אחראית, מסוכנת שעלולה להוביל למדרון חלקלק. מותר שתהיה ביקורת, אבל התנהלות שלא מקבלת את מרותה של הממשלה הנבחרת רק בגלל שהחלטותיה המסתמנות לא לרוחו של לפיד, היא התנהלות מופקרת, בעייתית שפוגעת בכל חלקי עם ישראל ועלולה לקרוע את העם".

ח"כ בן גביר הגיב על המכתב הפתוח ששיגר רה"מ יאיר לפיד לכל ראשי הערים והמועצות בארץ, בו קרא לא לשתף פעולה עם היחידה בראשות יו"ר נעם אבי מעוז. "אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה", כתב לפיד, "שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית".
"כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, הומופובית ומסוכנת", המשיך לפיד, "אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז. האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר - עוברת עכשיו אליכם. כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף. אינכם לבד במאבק הזה- אנחנו פה ונשמח לסייע ולשתף פעולה בכל דרך אפשרית".
הרמטכ"ל לשעבר וח"כ מטעם המחנה הממלכתי, גדי איזנקוט, אמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות": "אם נתניהו יפגע באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, אם יפגע בדמוקרטיה הישראלית, בחינוך הממלכתי, ובצה"ל כצבא העם - הדרך להתמודד עם זה היא להוציא מיליון איש לרחובות". הרמטכ"ל לשעבר אף ציין כי הוא יהיה בין המפגינים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתה המצאת את המדרון החלקלק מאז הסמל של הרכב של רבין ז"ל
    חן אסאדוב 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה האחרון שנמצא במעמד להטיף למישהו על "מדרון חלקלק".
    סגור