ויראלי

בעלי אופטיקה הלפרין באמירות גזעניות: "המוכרים מדברים בערבית? לצאת מהחנות"

אושיית הרשת אתי אפינגר הלפרין, אחת מהבעלים של רשת המשקפיים אופטיקה הלפרין, העלתה סטורי בחשבון האינסטגרם שלה בו היא מתבטאת בצורה גזענית ומפלה במיוחד כלפי ערבים: "זה הגיוני שהם ידברו מה שבא להם ואיך שבא להם פה במרכז ירושלים? מדברים בערבית? לעשות פרסה ומצאת מהחנות". מה הייתה תגובת הרשת?
מערכת ice |  5
אופטיקה הלפרין (צילום אופטיקה הלפרין)
אושיית הרשת אתי אפינגר הלפרין, אחת מבעלי רשת המשקפיים המצליחה אופטיקה הלפרין, העלתה אמש (חמישי) סטורי בחשבון האינסטגרם שלה בו היא מתבטאת בצורה גזענית ומפלה במיוחד כלפי ערבים.
בסטורי שהעלתה אמרה הלפרין: "זה הגיוני שהם ידברו מה שבא להם ואיך שבא להם פה במרכז ירושלים?", שאלה הלפרין בסטורי שהעלתה ואף המליצה להם שלא לקנות ברשתות שמעסיקות צוותים ערביים שמדברים ביניהם ערבית: "לעשות פרסה ולצאת. אולי זארה, מנגו, סופר פארם וכל אלה שמחזיקים צוותים ענקיים של ערבים ולא אכפת להם השירות ליהודים - יבינו שהם צריכים לחזור לדבר איתנו עברית".
בנוסף, הלפרין פנתה לעוקביה באינסטגרם וסיפרה: "אני נמצאת פה בזארה בממילא ויש לי שאלה אליכן בכנות, לא מטעמי גזענות, הסתובבתי פה בין המחלקות. הצוות ברובו צוות ערבי. אין לי בעיה עם זה, אחלה שירות. אבל הם מדברים ביניהם ערבית, צוחקים ביניהם בערבית, שואלים ביניהם בערבית. אני מרגישה כאילו אני מפריעה למישהו. אולי יש לי רגשי נחיתות? אולי זה חוסר רגישות או שאיך שלא תקראו לזה. זארה, ממילא, לרגע הרגשתי לא שייכת. מוזר".
הלפרין המשיכה: "הסתובבתי פה בין המחלקות. הצוות ברובו צוות ערבי. אין לי בעיה עם זה, אחלה שירות. אבל הם מדברים ביניהם ערבית, צוחקים ביניהם בערבית, שואלים ביניהם בערבית. אני מרגישה כאילו אני מפריעה למישהו. אולי יש לי רגשי נחיתות? אולי זה חוסר רגישות או שאיך שלא תקראו לזה. זארה, ממילא, לרגע הרגשתי לא שייכת. מוזר".
הלפרין הוסיפה: "לא ידעתי שפתחתי פה תיבת פנדורה בנושא השפה הזרה, אתם לא מבינים מה קורה אצלי בהודעות. לא יכולה להסביר את כמות הכעס והמרמור שיש לנו וכולם נחנקים עם זה כאילו הכל בסדר. אני חושבת שפשוט צריכים להחליט שכשנכנסים לחנות והם מדברים ערבית ביניהם, ברמה של יהירות וכאילו זה מובן מאליו, לעשות פרסה ולצאת. כן, לעשות פרסה ולצאת". מאופטיקה הלפרין נמסר: ״אתי אפינגר הינה אדם פרטי ואין לה תפקיד ברשת אופטיקה הלפרין. הדברים שנאמרו אינם עומדים בקנה אחד עם ערכי החברה״
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ציטוט:
    רוני 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "מי שקונה מיהודים תומך בחרם הזר, והורס את כלכלת גרמניה" - ציטוט מההיסטוריה
    סגור
  • 3.
    השפה הרשמית בישראל זה עברית
    אחת 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיפסיקו להבדיל את עצמם ולרכל על יהודים בערבית דוחים
    סגור
  • 2.
    לא מבין מה הבעיה
    דנידין 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו מדינה יהודית, מדברים עברית
    סגור
  • 1.
    בושה (ל"ת)
    אלי 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בושה לך
    אחת 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה לרכל על לקוחות בעברית
    סגור