בארץ

ברשות המים דוחים את טענת מבקר המדינה

מבקר המדינה טוען ישראל אינה ערוכה לספק מים לתושבי המדינה בשעת חירום. ברשות המים דוחים את הטענה ואומרים "רמת המוכנות של מדינת ישראל למצבי חירום במשק המים היא גבוהה ביותר"
מערכת ice | 
רשות המים (צילום פייסבוק)
דו"ח מבקר המדינה שפורסם היום (רביעי) עסק בנושאים רבים ומגוונים. אחד הנושאים בהם נגע המבקר היה היערכות רשות המים בעת שעת חירום במדינת ישראל. על פי המבקר, כ-2.4 מיליון תושבים בישראל מתגוררים ברשויות מקומיות שאינן ערוכות כנדרש לאספקת מים בשעת חירום.
ברשות המים קראו את הדו"ח ודאגו להגיב וטענו כי הדו"ח אינו מדויק. "רמת המוכנות של מדינת ישראל למצבי חירום במשק המים היא גבוהה ביותר, והמשק ערוך לתת מענה מידי ומיטבי לתרחישי החירום השונים. הדו"ח מציג תמונה חלקית בלבד של מידת ההיערכות של משק המים לחירום".

לטענתם, המשק כבר חווה מספר אירועי חירום והתמודדות בפועל הייתה טובה. "היערכות משק המים בחירום נבחנה כבר בפועל בשלל אירועים בזמן אמת, כולל במבצע שומר חומות כאשר תשתיות נפגעו, בתקופת הסגרים של מגפת הקורונה ובמקרי בוחן רבים נוספים, ובכולם ההתמודדות בפועל הייתה טובה מאוד".
"משק המים הינו משק מבוזר ביותר ובכך גם ייחודו ועוצמתו, כך שפגיעה בחלקים ממנו לא צפויה להשבית את משק המים", סיכמו ברשות המים תוך מטרה להרגיע בעקבות דו"ח מבקר המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה