מדדים ומחקרים

מבקר המדינה חושף חובות מס בגובה עשרות מיליארדי שקלים

דו"ח מבקר המדינה שפורסם היום (רביעי) מצביע על כך שנכון ליוני 2021 ישנם 28 מיליארד שקל הנמצאים בתהליכים משפטיים תלויים. מי החברה שלה חוב של 6.9 מיליארד שקל?
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
דו"ח מבקר המדינה פורסם היום ומצביע על מגמה מדאיגה – "נכון ליוני 2021, יש למעלה מ-28 מיליארד שקל התלויים בתהליכים משפטיים, מהם 6.9 מיליארד בגין שומות מס לחברת אחת". אז לפני שנגלה לכם מי היא אותה חברה, בדו"ח מבקר המדינה גם מצאו את הסיבה לכך שיש עיכוב בתהליכים המשפטיים והפעם האשמים אינם, באופן מפתיע, בתי המשפט.
"לפי מיטב הבנתי, ידיעתי ואמונתי, אין צורך במימון שופט נוסף, שכן בניגוד לעבר, צוואר הבקבוק הוא בפרקליטות שנאבקת תחת העומס ולא בבתי המשפט", כך כתב מבקר המדינה מתניהו אנגלמן והצביע על האשמים, המחלקה הפיסקאלית במחוז תל אביב, הקורסים תחת העומס.

אז מי היא אותה חברה, לה יש חובות של 6.9 מיליארד שקל בגין שומות מס? בכלכליסט מגלים כי מדובר בחברת טבע וזאת למרות שבדו"ח שמה מושמט. מדובר על שומות מס בגין השנים 2008-2016, אשר במקור עמדו על 7.3 מיליארד שקל, אך טבע שילמה 400 מיליון שקל מתוכם. טבע מסתמכת על חוק עידוד השקעות הון המאפשרת תשלום מס מופחת והדיון בעניינה צפוי להתקיים בשנת 2023.
המקרה של טבע, בו החברה לא שילמה שומות מס בגין שנים כל כך רחוקות יכולים לגרום ל"פגיעה באוצר המדינה, פגיעה ביכולת ההרתעה של רשות המיסים, ואף עלולה לפגוע ביכולת האכיפה של בית המשפט במקרה שבו החברה הפסיקה את פעילותה".
המלצתו של המבקר היא לתעדף מקרים בהם היקף המס גבוה מעל ל-100 מיליון שקלים (כ-26 תיקים בלבד) וזאת מתוך כ-2100 תיקים המתפרסים על פני שנים רבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה