בארץ

פיצוץ במו"מ בין הליכוד ליהדות התורה שחשה מקופחת

אחרי שש"ס קיבלה 5-6 תיקים ביהדות התורה דורשים להיכנס למשוואה ומאיימים על שלמות הקואליציה. נכון לעכשיו קיים נתק מוחלט בין הצדדים  
דוד זולדן |  1
יצחק גולדקנופף ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
אפשר לומר שהמשבר הקואליציוני חלף וגם אם יהדות התורה עושה שרירים לבנימין נתניהו קרוב לוודאי שגם הם יבואו על סיפוקם. הזעם ביהדות התורה על נתניהו נובע מהנדיבות שהפגין כלפי ש"ס בחלוקת התיקים. בסיעה הודיעו כי הם מפסיקים לאלתר את המשא ומתן מול הליכוד מול מה שהם מכנים "איפה ואיפה" בחלוקת התיקים. 
ש"ס שקיבלה 11 מנדטים תקבל לא פחות מחמישה תיקים, כשבשלושה יחזיק יו"ר התנועה אריה דרעי. ביהדות התורה דורשים לקבל גם הם 3-4 תיקים לפי הנוסחה של תיק לכל שניים וחצי מנדטים.
לדבריהם, על אף שכבר הדרישות מול הליכוד הועברו, אם מסגרת חלוקת התפקידים והמשרדים לטובת ש"ס והציונות הדתית תורחב, הם יעלו גם את הרף ויעברן מול הדרישות של האחרים וידרשו שוויון. אחרי שבצלאל סמוטריץ' ירד מדרישתו לכהן כשר הביטחון, מי שכפי הנראה יקבל את התיק הבכיר הוא חבר הכנסת יואב גלנט. יריב לוין צפוי להתמנות לשר המשפטים. את תיק החוץ צפוי לקבל שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, רון דרמר.
אריה דרעי יכהן כשר הפנים והתחבורה. ש"ס תקבל גם את תיקי הנגב-גליל, בריאות, דתות ותיק נוסף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגישה פשוטה: אם כבר מדינת טליבאן - אז עד הסוף.
    שלמה 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי ימכור את הכל כדי לברוח מהמשפט שלו. כל שניה שעוברת, הוא נסחט עוד קצת. ועוד קצת. ועוד קצת. עד שלא נשארת מדינה חופשית ודמוקרטית.
    סגור