בארץ

מיקי זוהר: "נגבש חקיקה לעונש מוות למחבלים"

ח"כ מיקי זוהר הוא אחד השמות החמים בליכוד וגם מועמד למשבצת החשובה של שר, לראשונה בחייו. על הרפורמה במשפט: "צריכה להיות המשימה המרכזית שלנו", על עונש מוות למחבלים: "הטרור לא ישתלם לאף אחד" וגם תוקף את השדרן נתן זהבי: "מביך את התחנה שמאפשרת לאדם לבטא את השטויות האלה" | ריאיון 
דוד זולדן | 
מיקי זוהר (צילום תומר נויברג פלאש 90)
ח"כ מיקי זוהר הוא פרלמנטר חרוץ ושאפתן ונמנה על בכירי הליכוד. זוהר מגלם במסלול חייו את המהפך שעבר מח"כ ששולף מהמותן לנציג פרלמנט ייצוגי וממלכתי הבורר את מילותיו בקפידה.
בכנסת ה-23 כיהן זוהר כיו"ר הקואליציה, יו"ר סיעת הליכוד וסגן יושב ראש הכנסת. בכנסת ה-20 היה יו"ר ועדת הכנסת ובכנסת ה-25 כעבור המתנה ממושכת ומורטת עצבים כנראה שנראה אותו יושב על כסאו של שר בכנסת ישראל.
בריאיון ל-ice מדבר ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) על המהפך שעבר: "העמדות שלי ברורות ולא מתפשרות אבל אני מביע אותם בצורה שאפשר לשמוע ולהקשיב למה שיש לי לומר. 'דברי חכמים בנחת נשמעים' ואני מאמין באמרה הזאת". על סערת נתן זהבי: "אחד הפתטיים והעלובים שיש, האיש לדעתי כבר לא בקו השפיות כבר הרבה מאוד זמן. עצוב שנותנים לו תכנית ברדיו ובעיקר מביך את התחנה עצמה שמאפשרת לאדם כזה לבטא את השטויות שהוא מבטא בשידורים שהוא מנהל. אני חושב שמי שצריך להסיק את המסקנות הם בעיקר מנהלי תחנת הרדיו שמצופה מהם להסיק מסקנות לגבי הטיפוס הזה".
למה הליכוד לא נראה מתלהב לאשר את פסקת ההתגברות?
"בליכוד ישנה תמימות דעים שצריך לעשות סוג של חקיקה שתעשה סוג הפרדה בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת. כך שהיא תאפשר לנו את היכולת למשול. כולנו מבינים שמשילות היא הדבר המרכזי ביותר בשנים הבאות כשאנחנו ננהיג את המדינה ולכן דווקא יש בליכוד תמימות דעים בנושא הזה. עם זאת, האופי של הליכוד הוא לנהוג באחריות ולא לעשות דברים בחיפזון ולא בהכרח שולפים מהמותן".
מתקבל הרושם שמיקי זוהר מציג גרסה חדשה בכנסת ה-25. יותר ייצוגי וממלכתי, בורר מילים וכבר לא שולף מהמותן:
"מיקי זוהר הוא אותו מיקי זוהר כבר הרבה מאוד זמן. אני חושב שהשינוי הזה שמדברים עליו הוא דבר טבעי שקרה עם ההתבגרות והניסיון שלי. מי שמכיר אותי יודע שהגישה שנקטתי בה היא גישה של שיח מכובד עם עמדות ברורות. העמדות שלי ברורות ולא מתפשרות אבל אני מביע אותם בצורה שאפשר לשמוע ולהקשיב למה שיש לי לומר. דברי חכמים בנחת נשמעים ואני מאמין באמרה הזאת".
השותפים שלכם דורשים לעצמם גם תיקים בכירים שנועדו לנציגי הליכוד. האם השותפים הטבעיים סוחטים את נתניהו?     
"במו"מ קואליציוני לא כולם יוצאים ומלוא תאוותם בידם. זה טבעו של מו"מ קואליציוני, שאנשים יוצאים לא מרוצים ואתה יושב ומדבר ומגיע להסכמות הכי מקסימליות שאתה יכול להגיע אליהם ואיתם אתה רץ קדימה. זה לא מו"מ קל אבל בע"ה אנחנו נצלח אותו ונקים קואליציית ימין לארבע שנים".
לאיזה תיק אתה לוטש עיניים?
"מקווה מאוד להיות בקרוב חלק מממשלת ישראל, סביב שולחן הממשלה. אני מאמין שאחרי שמונה שנים ארוכות של עבודה מאומצת ויעילה בכנסת הגיע הרגע שבע"ה אהיה סביב שולחן הממשלה. ולכן אני מקווה ומצפה בקרוב אחרי שהמו"מ הקואליציוני עם הסיעות האחרות יסתיים גם אני אשב עם נתניהו ואדון אתו לגבי התיק שאני מצפה לקבל".
מבלי לנקוב בשם התיק. איזה תיק הולם את כישוריך. לאיזה תחום אתה נמשך יותר. אולי תיק חברתי?
"אין ספק שאני מתחבר יותר לנושאים החברתיים הכלכליים. זה משהו שאני יותר מתחבר אליו מעצם היותי איש פריפריה שראה גם את הצרכים והקשיים שיש ביום יום לאזרחי ישראל".
אתה מרמז לתיק הרווחה?
"הדברים פתוחים והמו"מ עדיין מתנהל עם השותפות האחרות ואתה לא יודע איזה תיקים יישארו לליכוד אז קודם נראה מה נשאר לליכוד ואחר כך נדע מה הכיוון".  
רפורמה משמעותית במערכת המשפט שתעביר את הסמכויות מהרשות השופטת לכנסת היא יעד מוצהר שלך?
"אני מניח שבשביל לעשות רפורמות ושינויים אנחנו יכולים לעשות רק עם קואליציה כזו שאנחנו רוצים להקים: קואליציית ימין עם 64 חברים. אין לנו עניין להרוס את המערכות הקודמות, אנחנו רק רוצים לתקן היכן שנחוץ וכך נוכל להשיב את אמון הציבור במערכות הללו. בראשם מערכת המשפט וזו צריכה להיות המשימה המרכזית שלנו ובה אנחנו ממוקדים".
בן גביר דורש לעגן בהסכם הקואליציוני סעיף עונש מוות למחבלים.
"תמיד אמרתי שאני בעד עונש מוות למחבלים ואין ספק שזה הדבר הנכון לעשות בעת הזאת לאור הפיגועים וגל הטרור שפוקד אותנו. הרבה מאוד אנשים שבוחרים בדרך הטרור צריכים לדעת שיש מחיר כבד וגם יש עוד צעדי ענישה שאפשר להוסיף לספר החוקים כנגד אנשים שעוסקים בטרור כגון גירוש המשפחות שלהם וכמובן הריסת בתים ועוד. את כל הדברים הללו נצטרך לגבש ביחד לסדרת חוקים שתגרום לכך שטרור לא ישתלם לאף אחד".
מה אתה אומר על האמירות של נתן זהבי?
"נתן זהבי בסך הכול ביטא את עצמו. הביטוי העצמי הזה הוא בעיני אחד הפתטיים והעלובים שיש  ונתן זהבי עשה בדיוק כך. האיש לדעתי כבר לא בקו השפיות כבר הרבה מאוד זמן. עצוב שנותנים לו תכנית ברדיו ובעיקר מביך את התחנה עצמה שמאפשרת לאדם כזה לבטא את השטויות שהוא מבטא בשידורים שהוא מנהל. אני חושב שמי שצריך להסיק את המסקנות הם בעיקר מנהלי תחנת הרדיו שמצופה מהם להסיק מסקנות לגבי הטיפוס הזה".
בנושא אחר. האם אתה מתחרט על אמירתך: "המטבח האשכנזי" בסדרת המטבח המנצח?
"הבעתי עמדה אישית מבלי לפגוע חלילה באף אחד, הדברים נאמרו בתוכנית בישול והכל נעשה בהומור ובהערכה גדולה לכולם".
ואי אפשר בלי לסיים עם בנך, אליאב זוהר שניצח בכוכב הבא וכבר מתחיל עם הופעות משלו.
"אנחנו מאוד גאים בקריירה של הבן שלי, הוא מצליח לרגש כל כך הרבה אנשים וזה פשוט מדהים, ממה שהוא מספר לי אני מבין שהוא הולך להוציא בקרוב שיר חדש".  
 
ח"כ מיקי זוהר אצל אופירה וברקו. מן הארכיון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה