בארץ

אלקין: "להמליץ על לפיד זה לעשות מעצמנו בדיחה"

במסגרת סבב ההתייעצויות המסורתי עם הסיעות השונות, בסיעת המחנה הממלכתי לא המליצו על יאיר לפיד כראש ממשלה. השר היוצא זאב אלקין הסביר כי אינם מוכנים לקחת חלק בבדיחה ובבנימין נתניהו הם לא מתכוונים לתמוך
מערכת ice |  2
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אתמול (רביעי) נשיא המדינה יצחק הרצוג החל בסבב ההתייעצויות המסורתי עם הסיעות השונות שבסיומו הוא צפוי להטיל את משימת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. עד כה הרצוג נפגש עם מחצית מהסיעות ונתניהו קיבל 43 ממליצים לעומת 24 ממליצים בלבד ליאיר לפיד. באופן מפתיע, בסיעת המחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ סירבו להמליץ על שני המועמדים.
"להמליץ על לפיד כמועמד לראשות הממשלה זה לעשות מעצמנו בדיחה", הסביר זאב אלקין, חבר המחנה הממלכתי, הבוקר (חמישי) ב"חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה, מדוע לא המליצו על לפיד. "ברור שלפיד לא יכול להרכיב ממשלה". אלקין הסביר כי להבנתם יש להמליץ על המועמד לו הסיכוי הטוב ביותר להרכיב ממשלה ותוצאות הבחירות מצביעות שללפיד אין סיכוי.

"אנחנו התנגדנו מאוד לממשלה שהולכת לקום, פעלנו בבחירות כדי לשכנע, אבל האם הכריע וברור מי הולך להרכיב כאן ממשלה ואיך הולכת להיראות הקואליציה", השלים אלקין עם הגזרה, אך הסביר כי הם לא מתכוונים להמליץ לנשיא על נתניהו כראש ממשלה.
אלקין נשאל על איתמר בן גביר והאם יש לו בעיה כי יכהן כשר לביטחון פנים וענה "יש לי בעיה עם מה שבן גביר מסמל בפופוליזם המאוד מסוכן שלו. הוא לא יידע לעמוד בכל ההבטחות והציפיות שהוא יצר אצל הציבור. פופוליזם זול הוא תמיד מסוכן, בטח כשהוא פופוליזם רדיקלי".
על הטענה כי נתניהו מחזר אחרי המחנה הממלכתי ומנסה לצרפם לממשלה אמר אלקין כי "אנחנו מקבלים פניות כל הזמן, התשובה ברורה מאוד וכולם כבר מבינים את זה – אין טעם לפנות אלינו. אנחנו עושים משהו חריג אולי, אבל כבר פעם שנייה שאנחנו אומרים – מה שהבטחנו לבוחר זה מה שנעשה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בדיחה זה כל צוות הוואי ובידור של לפוד אוסף של פחים (ל"ת)
    חסן נסרללה 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אלקין- לעשות בדיחה
    מצליח 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השר אלקין כול המפלגה שלכם בדיחה אחת גדולה אם הייתם רצים לבד-0- מנדטים. הבנת את זה קנגרו!!!
    סגור