תקשורת ומדיה

זאב אלקין: "היה קניבליזם בגוש, התארגנות גרועה. אני מודאג"

השר היוצא זאב אלקין מהמחנה הממלכתי תולה חלק מהאשמה בהפסד ברה"מ יאיר לפיד: "תוצאות הבחירות מאוד מצערות אותנו, לא לממשלה כזאת פיללנו"
מערכת ice |  2
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר השיכון והבינוי היוצא זאב אלקין, חבר "המחנה הממלכתי", יישב לראשונה בקריירה הפוליטית שלו באופוזיציה ומבטיח להלחם בממשלת נתניהו שצפויה לקום: "כל דבר שהיא תעשה לא נכון אנחנו נילחם נגדה בצורה נחושה בכנסת".
בראיון בחדשות הבוקר של קשת 12 עם ניב רסקין, הפנה אלקין אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד כמי שיש לו אחריות רבה להפסד: "ראינו את הקניבליזם הפנים-גושי, הייתה התארגנות גרועה", אמר אלקין, תקווה חדשה וכחול לבן היו שתי המפלגות היחידות שידעו להתארגן ביחד ולהתחבר כשהיה צריך, ידענו גם לחתום על הסכם עודפים. מפלגות אחרות לא ידעו להתחבר כמונו ולא ידעו לחתום על הסכם עודפים, בגלל שמישהו לא הרים פה את הכפפה ובשונה מנתניהו לא ארגן אותם".

כן הוסיף אלקין שהתריע לפני הפלת הממשלה שצריך להוריד את אחוז החסימה לפני הבחירות, אבל לפיד לא נשמע לאזהרות. "למרות שרק חצי מהקולות ניתנו לממשלת נתניהו, הייתה התארגנות גרועה בצד השני. אנחנו היחידים שידענו להתעלות על האגו, להתחבר ולחתום על הסכם עודפים. ראינו את הנולד".
"תוצאות הבחירות מאוד מצערות אותנו, לא לממשלה כזאת פיללנו. אנחנו מאוד מודאגים ממנה", הוסיף אלקין, "אבל, ברגע שזו הכרעת הבוחר - נכבד אותה".
לשאלת המראיין מי אשם בכישלון ברמה המפלגתית, הכחיש אלקין כי מפלגת נכשלה: אנו שתי המפלגות היחידות שלא היו שותפות לגוש נתניהו שקיבלו בדיוק את מספר המנדטים כפי שהתחלנו את מערכת הבחירות. כחול לבן היו על 8, אנחנו על 4, סיימנו ביחד ב-12. מפלגות אחרות שהתנגדו לנתניהו נאכלו כולן בקניבליזם של הגוש. אנחנו שמרנו על כוחנו, וזה דווקא הישג - והישג לא מבוטל".
"נהיה אופוזיציה לוחמת אבל ממלכתית", אמר אלקין שהבטיח לא להצטרף לממשלת נתניהו והיסף גם כי שתי המפלגות, תקווה חדשה וכחול לבן, יישארו ברשימה אחת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לך הביתה שרה הכלום ושום דבר (ל"ת)
    סימה 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    היהפוך כושי עורו?
    ש. 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השינאה העבירה אותך על דעתך...
    סגור