בחירות 2022

הנשיא הרצוג: "אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ביום ראשון"

נשיא המדינה הרצוג קיבל את התוצאות הרשמיות מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית ומציב דדליין: עד יום ראשון הקרוב 

דוד זולדן | 
יצחק הרצוג (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל הבוקר את תוצאות הבחירות לכנסת ה-25, מידיו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית. הרצוג התייחס לפרסומים על כך שפעל הקמת ממשלת אחדות של נתניהו, גנץ ולפיד, אך סילק את הספק והבהיר כי אינו עוסק בהרכבת ממשלה למרות שאיפתו לקדם ממשלת אחדות.
"לנבחרי הציבור אני פונה ואומר: לצד ויכוח פוליטי תוסס והכרחי, לצד הכרעות וקבלת החלטות, לצד אי ויתור על תפיסת העולם – אסור לוותר בשום פנים ואופן על 'היחד שלנו''', אמר הנשיא. ''האחריות לכך מוטלת על כולנו, אך במרחב הפוליטי היא מוטלת בראש ובראשונה על כל צדדיו של בית המחוקקים על סיעותיו השונות.
"בהקשר הזה אני מבקש להתייחס לניסיון לגרור אותי לתוך המאבקים הפוליטיים של הרכבת הממשלה, ולהדגיש: תוצאות הבחירות ברורות ועל כולנו לכבד אותן. אין זה סוד שתמיד האמנתי ועודני מאמין באחדות, אך בניגוד לפרסומים, לא פעלתי ואינני פועל בִּדְחִיפָה להקמתה של ממשלה כזו או אחרת, ואינני עוסק בהרכבה או בגודלה. אני משאיר את המלאכה הזו למערכת הפוליטית, ולה בלבד".
הרצוג הוסיף: "בכוונתי להשלים את הליך ההתייעצויות עד יום שישי, ולהטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. תודה לכולכם".
שבוע לאחר הבחירות, נשיא המדינה יצחק הרצוג יחל היום את סבב ההתייעצויות עם נציגי המפלגות בכנסת ולאחר מכן יטיל את המנדט להרכבת ממשלה על מי שיש לו את הסיכוי הגדול ביותר. כאשר יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר, יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. בסיטואציה שבה תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי התקנון. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה