בארץ

חיזבאללה בדרך למטה: אחרי האזהרות, צה"ל תקף עשרות יעדים בלבנון

זמן קצר לאחר אזהרות דובר צה"ל והקריאה לתושבים בכמה מוקדים בלבנון להתפנות מבתיהם שורת תקיפות נרחבות הורגשו במדינה. לאחר הגל הראשון נראה שהתקיפות צפויות להימשך כשעל הכוונת הבנק של חיזבאללה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ דוד כהן, יונתן זינדל, דודו בכר/ POOL)
בליל אמש (בין ראשון לשני) רעדו אזורים שונים בלבנון, כולל דאחיה, מעוז חיזבאללה בדרום ביירות, בעקבות סדרת פיצוצים עזים. המתקפות התבצעו לאחר אזהרות חריפות שפורסמו על ידי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, שהתריע מפני תקיפה מסיבית של סניפי הבנק אל-קארד אל-חסן, המשמשים כמקורות מימון לפעילות הטרור של חיזבאללה.
הפיצוצים נשמעו גם בסמוך לנמל התעופה בביירות, ומדיומים מקומיים דיווחו על בניינים שקרסו ועל אחרים שעלה באש. תא"ל הגרי ציין כי: "נתקוף מספר רב של מטרות בשעות הקרובות", והדגיש כי צה"ל חושף בקרוב כיצד איראן מממנת את חיזבאללה דרך מוסדות אזרחיים ועמותות.
דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי, פרסם אזהרה נחרצת לתושבי לבנון, בה הסביר את הסיבות למתקפה המתוכננת. "חלקים נכבדים בפעילות חיזבאללה ממומנים מתקציב המדינה האיראני," הוא אמר, והוסיף כי כספים אלו משמשים את הארגון למימון פעולות טרור, רכישת נכסים ואחסון אמצעי לחימה.
אדרעי ציין כי מרבית הכספים האיראניים והכנסות חיזבאללה מנוהלים בסניפי אל-קארד אל-חסן, שמספקים מחסה רשמי לנכסי הטרור. "היא שותפה במימון פעולות הטרור של חיזבאללה כנגד ישראל," הוסיף, והבהיר כי צה"ל החליט לתקוף את התשתיות הללו.
בעקבות ההודעות, פורסמו התרעות פינוי ללפחות 25 בניינים בשלושה אזורים מרכזיים בלבנון, כולל דאחיה, בקעת הלבנון ודרום המדינה. בכל אחת מההודעות, הוזהרו התושבים להתרחק ממוקדי חיזבאללה ולהתפנות למרחק של לפחות 500 מטרים.
התגובה בלבנון הייתה מהירה, עם דיווחים על תנועה המונית של עקורים המבקשים להימלט מביירות בעקבות האיומים של צה"ל. השפעות המתקפות ניכרו גם מעבר לבירה, עם פינוי בית החולים הממשלתי בבעלבכ, בשל קרבתו למרכז של אל-קארד אל-חסן. בתגובה לאזהרות, אגודת אל-קארד אל-חסן של חיזבאללה פרסמה הודעה קצרה שבה נטען כי ננקטו צעדים להבטחת כספי הפיקדונות של לקוחותיהם. 
חשוב לציין כי אל-קארד אל-חסן אינו בנק רגיל. הוא פועל ישירות תחת חיזבאללה ומשמש כזרוע הבנקאית של הארגון, תוך שהוא מסווה את פעולתו כארגון המעניק שירותים חברתיים לקהילה השיעית בלבנון.
על פי דיווחים, המוסד הפיננסי של חיזבאללה מפעיל כ-30 סניפים ברחבי המדינה, עם ריכוז גבוה בביירות.  המצב הנוכחי מצביע על הסלמה משמעותית בעימותים בלבנון, עם פגיעות ישירות בתשתית הכלכלית של חיזבאללה, ומעלה חששות לגבי העתיד הביטחוני של האזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה