בארץ

סינוואר נמלט במחילות: דובר צה"ל חושף תיעוד דרמטי | צפו

בצה"ל מפרסמים סרטון שנתפס על ידי כוחות הביטחון לפני מספר חודשים בו נראים יחיא סינוואר ובני משפחתו בורחים למתחם תת-קרקעי מתחת לביתם ברצועה | צפו בתיעוד
מערכת ice | 
יחיא סינוואר (צילום shutterstock)
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, חשף הערב (שבת) תיעודיים חדשים ומידע מפורט בדבר המרדף שניהל צה"ל אחרי מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר לאחר טבח ה-7 באוקטובר. 
בסרטון שנתפס על ידי כוחות צה"ל ושב"כ לפני מספר חודשים ונחשף כעת לראשונה נראים סינוואר ובני משפחתו בורחים למתחם תת-קרקעי מתחת לביתם בליל ה-6 באוקטובר 2023, שעות ספורות לפני שמחבלי הארגון פתחו בטבח הרצחני ביישובי העוטף. 
 
דובר צה"ל מסר כי:  "התיעוד מראה את סינוואר, ילדיו ואשתו כשהם מציידים את המנהרה במזון, מים, מזרנים ואפילו מסך פלזמה, מתכוננים לשהייה ארוכה. פעולותיו של סינוואר בוצעו בבדידות מוחלטת, ככל הנראה לשם שמירה על מידור. מידע זה סייע לצה"ל ושב"כ בצמצום מרחבי החיפוש אחרי "הקצב מחאן יונס".

המתחם התת קרקעי של יחיא סינוואר, קרדיט: דובר צה"ל
מהלך חודש בפברואר 2024, כוחות הביטחון נכנסו לעיר הולדתו של סינוואר חאן יונס בו הם חשפו מתחם תת-קרקעי מאובזר למדי: "שם מצאנו מתחם לשהות ארוכה. שירותים ומקלחת, מטבח עם מזון, מיטות, מדים, כספות, כסף מזומן רב, מסמכים ומודיעין נוסף".
לפי המידע שנחשף הערב מספר פעמים לאורך השנה האחרונה כוחות צה"ל פעלו בקרבה למקום הימצאו של סינוואר ולעיתים אלו הגיעו למקומות בהם הוא שהה זמן קצר לפני שבחר.
פעילות כוחות צה"ל במרחב חאן יונס גרמה למנהיג חמאס ברצועה להימלט אל מתחם תת קרקעי בשכונת אל-סולטאן ברפיח בו הוא שהה עם מספר בכירים נוספים בארגון. דובר צה"ל התייחס לכך ומסר: "היה כל מה שהוא צריך - טלוויזיה, אוכל, ספות, מיטות, אמצעי קשר ושליטה". באופן מפתיע, כוחות הביטחון מצאו דגימת DNA של סינוואר על טישו בו הוא קינח את אפו, מה שסייע לאמת את נוכחותו במתחם.
יש להדגיש שאותה נקודה נמצאת כמה מאות מטרים בודדים מאותה מנהרה בה נרצחו ששת החטופים הישראלים שבשלב מסוים אף שימשו מגן אנושי עבורו.  דובר צה"ל סיכם: "חשיפה זו מדגישה את הפער בין דאגתו של סינוואר לעצמו ולמשפחתו לבין האכזריות שגילה כלפי אזרחי ישראל, כולל 101 החטופים שעדיין מוחזקים בעזה. אנחנו בדקנו כל פיסה של מידע אפשרי כדי ללכוד אותו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה