טלוויזיה

שנה ל-7 באוקטובר: הסדרה שתעלה למודעות את בריאות הנפש - "ראינו ענן אפור"

צעירה בת 26 שתרגלה נשימות כשהסתתרה מהמחבלים בשיחים, חברים של מפל אדם ז"ל שניצלו מהטבח, ואמנית איפור ומפיק שברחו לבית ממנו נחטף ליאם אור: השורדים שיככבו בסדרת הטלוויזיה החדשה שתעמת אותם עם מצבם הנפשי והפוסט טראומה שהם עדיין חווים. כל הפרטים
מערכת ice | 
נובה מסע להחלמה (צילום יחצ)
בריאות הנפש וההתמודדות עם פוסט טראומה: זה הנושא המרכזי לסדרה החדשה שתעלה על אירועי ה-7 באוקטובר בערוץ דוק מבית אסותא. העורכת יובל הראל ויוצרי הסדרה החלו לתעד ולעקוב בסמוך לאירועי ה-7.10, אחרי 6 מהניצולים תומר, ספיר ועוז, נבו, אלינה ומאיה - אשר כל אחד מהם נאלץ להתמודד עם טראומה בסדר גודל בלתי נתפס.
תומר בלאק (52) ואמנית האיפור אלינה טובברג (43) ניצלו כשהתחבאו בבית הוריו של אחד החטופים. תומר הוא אחד ממפיקי פסטיבל היוניטי שהתקיים לפני הנובה. תומר היה אחד המובילים בהקמה ובתפעול מתחם הטיפולים בבורג' בבנימינה ואח"כ בכוכב הים. ההפקה שהרים הייתה בסדר גודל ענק. במסיבת הנובה, תומר, ביחד , ברחו תוך כדי התקלות עם מחבלים, לקיבוץ רעים שם הסתתרו, בבית הוריו של ליאם אור שהיה חטוף בעזה,  עד הגעת החיילים 18 שעות לאחר מכן.
ספיר ועוז - זוג נשוי, ספיר בת 28 ועוז בן 29, השניים ברחו עם מספר חברים וחלקם לא שרד את הטבח המזעזע. ספיר היא מורה ליוגה וסטודנטית למדעי המוח. עוז, בעל עסק עצמאי. אל הנובה הגיעו ביחד עם חבורה של החברים הכי קרובים שלהם. נבו שאוליאן, הילי סלומון, בר-ליאור נקמולי (ברלי), מפל אדם, ועידן שתיוי. ספיר הייתה אמורה להעביר שיעור יוגה עם הזריחה. כשהחלה המתקפה, החבורה התפצלה. ספיר, עוז ונבו שרדו, מפל, הילי וברלי נרצחו. עידן עדיין חטוף בעזה.
נבו שאוליאן – בן 28. שותף בחברה חדשה וקרא לה idaNess, על שם עידן שתיוי חברו הקרוב שעדיין חטוף בעזה. נבו הוא נגן פאנטם ומטפל באינטגרציה.  גם הוא, כמו ספיר, הגיע אל הנובה כדי לעבוד. נבו היה אמור לנגן עם הזריחה ולא הספיק. ביחד עם חבר אחר, הוא ברח וניצל. נבו כתב את המוסיקה שמלווה את הסדרה .
מאיה אלפר - בת 26, גרה בגוואטמלה ומלמדת טכניקות נשימה. בשביעי לאוקטובר היא הגיעה לביקור בארץ ואל הנובה הגיעה כדי לסייע ולשמור על איכות הסביבה. כשהחלה המתקפה, מאיה החלה לברוח. כשהרגישה שהמחבלים מקיפים אותה מכל עבר, היא הסתתרה מתחת לשיח במשך שש שעות, כאשר מסביבה המחבלים הולכים וחוזרים. שם בשיח, ברגע בו הרגישה שלא תשרוד את הזוועה, החליטה לצלם סרטון בו היא מתרגלת נשימות ומיינדפולנס. מאיה מספרת שהיה חשוב לה שאמא שלה תראה אותה מחייכת עד הסוף. את הסרטון מאיה העלתה לפייסבוק, והוא הפך לוויראלי.
במשך עשרה חודשים, ליווה את תהליך ההחלמה פרופ' איל פרוכטר, יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה ומנהל רפואי בעמותת עיקר וצוות ההפקה ברגישות ובחרדת קודש, תוך הדגשת הצד המקצועי והטיפולי של ההתמודדות עם השלכות האירוע. במהלך הסדרה נחשפים לרגעים המרגשים, הכואבים והמאתגרים במאבק היומיומי לנסות לחזור לשגרת החיים בצל האירועים הקשים שפקדו אותם.
בימים אלו, מביאה הסדרה לצופים את החשיבות העצומה של המשך הרצף הטיפולי לנפגעים וחיזוק ההבנה כי הטראומה מלווה ותלווה את הניצולים, במשך כל חייהם. הם זקוקים לתמיכה ולליווי הטיפולי כדי לשקם את חייהם.
הסדרה תשודר בערוץ דוק מבית אסותא החל מה- 29.09.24 ותנגיש לצופים את המשמעות של אירועים טראומטיים על הגוף והנפש, תוך הבנה מעמיקה של הפוסט-טראומה והדרכים למנוע אותה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה