בארץ

בלבנון מסבירים: כיצד הגיע הכטב''ם לבית נתניהו?

לאחר פגיעת כטב''ם החיזבאללה הסמוך לבית נתניהו בקיסריה, גם בעולם הערבי שואלים כיצד הצליח הכטב''ם להגיע עד שם בהצלחה, ובנוסף עולות ההערכות האם וכיצד ישראל תגיב על העניין
דורון בלוך |  1
ישראל וחיזבאללה (צילום shutterstock)
לאחר שבישראל אישרו כי כטב''ם ששיגר החיזבאללה היה מיועד לבית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, ולבסוף התרסק על מבנה סמוך, ברשת החדשות סקיי ניוז הערבית מסביר יועץ הבטחון האזורי אחמד אל שחט כיצד הצליחו בחיזבאללה עד קיסריה.
על פי שחט, ראשית הדבר מעיד על שינוי אסטרטגיה בחיזבאללה, כאשר החדשה היא פגיעה ישירה בהנהגה הישראלית,  ובכך גם נסיון הפגיעה בבית נתניהו. שנית, טעו כי הכטב''מים מהסוג החדש כמו אלו ששוגרו היום נושאים ראשי נפץ, ומסוגלים להיעלם זאת על ידי עלייה בגובה למרחקים קצרים. 
עוד הסביר, כי כי ישנה אופציה שהכטב''מים החדשים עשויים מחומרים הנותנים להם יכולת להיות ''שקופים'' ולשקף את אותות המכ''ם. עוד המשיך לטעון כי מי שמנהלת ישירות את הקרב היא איראן, המכירה ''נתיבים'' להטסת הכטב''מים בצורה בה לא יתגלו, ואיראן היא המעוניינת להתנקש בראש הממשלה נתניהו וכן בבכירים נוספים באמצעות הפרוקסי שלה, כגון החיזבאללה.
כמו כן ישנם הערכות בעולם הערבי כי הדבר יכול להצביע על עליית מדרגה במלחמה, ואף יכול להשפיע על מידת התגובה שישראל מתכננת כבר תקופה לפגיעה ישירה באיראן עצמה, ועל כן התגובה לנסיון הפגיעה בנתניהו יכולה להיות באיראן עצמה ולא דווקא בחיזבאללה שבלבנון.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אצלנו לא ניסו בכלל לירט אולי בתקווה שנתניהו יפגע (ל"ת)
    הרועצת המשפטית 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור