בארץ

מתי מחליפים את השעון? כל מה שצריך לדעת על שעון חורף 2024

מדינת ישראל תיפרד בלילה  שבין ה-26.10 לבין הלילה של ה-27.10 משעון הקיץ ותעבור לשעון החורף. אז באילו שעות ויום תזיזו את המחוגים אחורה, ומדוע בכלל עדיין עושים את זה?
מערכת ice | 
שעון (צילום freepik)
מדינת ישראל תיפרד בעוד קצת יותר משבוע משעון הקיץ ותעבור לשעון חורף, מה שמעניק לנו מצד אחד עוד שעת שינה, אך מצד שני שעות חשכה רבות יותר. אז באיזה שעה ותאריך מזיזים את השעון?
ובכן, את השעון נזיז בלילה שבין ה-26.10 לבין הלילה של ה-27.10, בין שבת לראשון, כאשר בשעה 2:00 נזיז את השעון שעה אחת אחורה לשעה 1:00. למעשה, הזזת השעון הזו היא קבועה, והיא מתרחשת בכל שנה ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר.
למעשה, שעון החורף הנוכחי יהיה עד לתאריך ה-28 במרץ 2025, אז נזיז את השעון שעה קדימה, מהשעה 01:00 בלילה ל-02:00 בלילה ואמנם נפסיד שעת שינה, אך נרוויח מהעניין עוד שעת אור, מה שיעזור גם למשק מבחינה כלכלית, יגרום לצריכה מועטה יותר של חשמל וישפיע לחיוב בפאן הנפשי, שכן מומחים מעריכים שיש למעבר לשעון חורף השפעות בריאותיות לא קלות. גם הזזת שעון הקיץ היא קבוע, שכן בכל יום שישי האחרון בחודש מרץ מזיזים אותו שעה קדימה.
מדוע מזיזים לשעון חורף? ובכן, מטרת המעבר היא בעיקר לנצל את אור היום בצורה יעילה יותר. במהלך חודשי החורף, כאשר הימים קצרים והשמש זורחת מוקדם יותר, הזזת השעון מאפשרת לתושבים ליהנות משעות אור בשעות הבוקר המוקדמות ובכך להפחית את השימוש בתאורה מלאכותית בשעות הערב. השינוי גם מקל על שמירה על שגרת יום עבודה או לימודים אשר מתאימה לזמני הזריחה והשקיעה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה