בארץ

השירות ההידרולוגי בתחזית מפתיעה: "משמעות מכרעת בתכנון משק המים"

על פי התחזית העונתית המעודכנת לשנת המשקעים 2024/2025, השירות ההידרולוגי צופה כי השנה מילוי מקורות המים הטבעיים יהיה בהיקף של 90%
מערכת ice | 
צילום shutterstock
השירות ההידרולוגי ברשות הממשלתית למים ולביוב, מפרסם עם תחילת השנה העברית תחזית עונתית מעודכנת לשנת המשקעים 2024/2025. על פי ממצאי התחזית, השירות ההידרולוגי  צופה כי השנה מילוי מקורות המים הטבעיים יהיה בהיקף של 90%. ד"ר יעקב ליבשיץ, מנהל אגף הידרו-גיאולוגיה בשירות ההידרולוגי, מסר: "השנה ההידרולוגית, כמו השנה העברית, מתחילה בסוף חודש ספטמבר. כמו בכל שנה, אנחנו מסכמים את השנה שחלפה ומתכוננים לשנה הבאה בהכנת משק המים לתפעול אופטימלי".
בהמשך דבריו, הדגיש ד"ר יעקב ליבשיץ, מנהל אגף ההידרו גיאולוגיה בשירות ההדירולוגי פרט מידע נוסף: "מקורם של כמחצית מהמים בהם נעשה שימוש במשק המים הינם במקורות מים טבעיים. לכן, לתחזית לשנה הקרובה יש משמעות מכרעת בתכנון והפעלת משק המים". 
תחזית השירות המטאורולוגי הייתה כי השנה תסתיים בכמות משקעים שתעמוד על כ-85% מהממוצע הרב-שנתי. עם זאת מאחר ומצב מקורות המים הטבעיים טוב יחסית באזורי העשרת האקוויפרים, כלומר באזורים בהם המים יחלחלו ויעשירו את מי התהום, ממליצים מומחי השירות ההידרולוגי על תרחיש מוביל של כ-90% העשרה, ביחס לממוצע הרב שנתי. 
"תחזית העשרה של מקורות המים מבוססת לא רק על תחזיות מטאורולוגיות שהן בעלות אי-ודאות גבוהה, אלא משקללות גם את מצבם של מקורות המים באזורי ההעשרה ובמאגרי המים הטבעיים", כך מסביר ד"ר יעקב ליבשיץ. 
"יחד הן מייצרות את התמונה המדויקת ביותר למשק המים בישראל. שיקלול זה מתאפשר באמצעות פיתוח של יכולות מקצועיות מיוחדות בעשור האחרון, המאפשרת להתחשב גם ב"זיכרון ההידרולוגי" לצורך הערכת ההעשרה הטבעית העתידית", מסכם ד"ר ליבשיץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה