בארץ

אבל לעולם האדריכלות בישראל: האיש שעשה היסטוריה מת בגיל 95

בגיל 95, צבי דקל שהיה שותף לתכנון של למעלה מ-1,000 פרויקטים, ביניהם כמה מהאייקונים הנופיים המוכרים ביותר בישראל, הלך לעולמו
מערכת ice | 
אבל (צילום shutterstock)
צבי דקל, אחד מגדולי אדריכלי הנוף בישראל, הלך לעולמו אמש בגיל 95, מותיר אחריו מורשת עשירה של יצירה ותכנון שעיצבו את פני הארץ. דקל, שתיאר את עצמו כמי ש"מקשיב למוזיקה של השטח", היה אמן אמיתי של הנוף, מתרגם את שפת הטבע לחללים עירוניים מרהיבים ואתרי מורשת מרשימים.
במהלך קריירה מפוארת שנמשכה עשרות שנים, דקל היה שותף לתכנון של למעלה מ-1,000 פרויקטים, ביניהם כמה מהאייקונים הנופיים המוכרים ביותר בישראל. עבודותיו הבולטות כוללות את שיקום גן העצמאות בתל אביב, את פארק וולפסון הירוק והמזמין, ואת אתר מצדה ההיסטורי, שם הצליח לשלב בין העבר העתיק לבין צרכי המבקרים המודרניים.
הישגיו יוצאי הדופן של דקל זיכו אותו בהכרה רבה, כולל פרסים יוקרתיים כמו פרס קרוון ופרס רוקח. אך מעבר להכרה הרשמית, מורשתו האמיתית טמונה בחללים הציבוריים המרהיבים שיצר, המשמשים כמקומות מפגש, הרהור וחיבור לטבע עבור מיליוני ישראלים ומבקרים מדי שנה.
עם לכתו של דקל, ישראל מאבדת לא רק אדריכל נוף מבריק, אלא גם אמן שראה בנוף בד ריק למלאכת יצירה. גישתו הייחודית, המשלבת רגישות לסביבה הטבעית עם חדשנות עיצובית, תמשיך להשפיע על הדור הבא של מתכנני נוף בישראל ומעבר לה, מבטיחה כי ה"מוזיקה של השטח" שאליה הקשיב בכה תשומת לב תמשיך להדהד בנופי הארץ לשנים רבות לבוא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה