בארץ

בצל המלחמה: סבב המינויים בצמרת החברות הממשלתיות נמשך

סבב מינויים חריג בצמרת החברות הממשלתיות: השרים דודי אמסלם ואלי כהן, אישרו מעבר של יו"רים אשר מזוהים עם הליכוד בין החברות. יו"ר נמלי ישראל עוזי יצחקי, יכנס לתפקיד יו"ר חברת תשתיות אנרגיה. במקביל היו"ר המכהן משה קלצ'ין, ימונה כיו"ר חברת נתיבי גז טבעי | כל הפרטים
מערכת ice |  1
השרים אלי כהן ודודי אמסלם (צילום תומר שונם)
בחברות הממשלתיות נערך מהלך חריג, כאשר עוזי יצחקי, יו"ר חברת נמלי ישראל, ימונה לתפקיד יו"ר חברת תשתיות אנרגיה (תש"א) במשרה חלקית של 50%. הוא יחליף את משה קלצ'ין, אשר מסיים קדנציה שלישית בתפקידו בינואר הקרוב. קלצ'ין, מצידו, ימונה ליו"ר חברת נתג"ז (נתיבי גז טבעי), ומחליף את איה אבידור, שמונתה לתפקיד בפברואר 2022.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה ב-'כלכליסט', המינויים של יצחקי וקלצ'ין, המזוהים עם מפלגת הליכוד, הם חלק מקבוצת דירקטורים מוכרת, ולכן לא צפויים להיתקל בקשיים. מעבר של יו"רים בין חברות הוא מהלך יחסית חריג, כאשר דוגמה קודמת הייתה מינויו של יצחק אהרונוביץ' ליו"ר מקורות ב-2021 לאחר כהונתו בתפקיד יו"ר תעש.
שני המינויים הללו מחייבים הסכמה בין שני השרים האחראים: השר האחראי על רשות החברות דודי אמסלם ושר האנרגיה אלי כהן. המהלך הנ"ל עשוי לשקף שינויים בשוק הנמלים. נמל חיפה כבר הופרט, ונמל אשדוד בדרך להפרטה, מה שמקטין את השליטה של חברת נמלי ישראל ומחייב אותה להתמקם על תקן רגולטור.
חברת תש"א, אשר אחראית על הולכת הנפט ברחבי הארץ, סיימה את המחצית הראשונה של 2023 עם הכנסות של 201 מיליון שקל, אך גם עם הפסד של 46 מיליון שקל, בעקבות הוצאות ניקוי ופינוי מכלים. מנגד, חברת נתג"ז רשמה באותה התקופה הכנסות של 1.14 מיליארד שקל ורווח נקי של 285 מיליון שקל.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל אחד ממנה חבר חחח
    משה 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז כולם מתפלאים אייך הליכוד מגיע ל25 מנדטים ימשיכו כך יגיעו לבד ל120 מנדטים מושחתים מספיק הרסתם את המדינה.
    סגור