השוק

תש"א השלימה גיוס גדול; המוסדיים הסתערו עם 1.4 מיליארד שקל

חברת תשתיות אנרגיה (תש"א) השלימה הלילה גיוס של 500 מיליון שקל כשהמוסדיים הזרימו להנפקה ביקושים משמעותיים של 1.4 מיליארד שקל; תש"א נחשבת חברה שהאג"חים שלה פופולריים שכן מדובר באג"ח שיכול להיות תחליף לאג"ח ממשלתי
ניצן כהן | 
משה קלצין (צילום אוראל כהן)
מבול ההנפקות בבורסה של תל אביב נמשך. חברת תש"א (תשתיות אנרגיה) השלימה הלילה גיוס גדול של 500 מיליארד שקל בהנפקה של סדרת אג"ח חדשה כשהמוסדיים הזרימו להנפקה, ביקושים של 1.4 מיליארד שקל.
נזכיר כי אג"ח של חברת תש"א נחשב בעיני חלק מהמשקיעים כאג"ח שיכול להיחשב תחליף לאג"ח ממשלתי ומכאן הביקושים הערים שהיו הלילה להנפקה של החברה. האג"ח יעמוד לפירעון עד לשנת 2050, הריבית במכרז המוסדי נקבעה על 3.29% צמוד מדד, המשקף מרווח של כ-1% ביחס לאג"ח ממשלתי במח"מ דומה.
תשתיות אנרגיה אחראית על מערכת הולכת תזקיקי הנפט בישראל, מתפעלת מתקני אחסון לנפט ותזקיקיו לצורך שימוש שוטף ולצורכי חירום ובנוסף מפעילה נמל דלק לתזקיקים ומקשר ימי לפריקת נפט גולמי.
תש"א נמצאת בבעלות ממשלתית והיא בעלת חשיבות אסטרטגית לתפקודה של מדינת ישראל ולתפקודו של משק האנרגיה בישראל. מידרוג קבעה דירוג מקסימלי של Aaa.il לאגרות החוב שבכוונת החברה להנפיק (סדרה ב'), באופק יציב.
יו"ר הדירקטוריון משה קלצ'ין הדגיש כי "אנו גאים כי חרף המלחמה והתקופה המאתגרת מאוד, בה אנו שרויים, הצליחה תש"א לגייס סכום כה משמעותי במרווח נמוך של כ-1% מעל האג"ח הממשלתי. זו בהחלט הבעת אמון של שוק ההון בניהולה העסקי של החברה ובהתנהלותה הפיננסית. תשתיות אנרגיה תמשיך לשמש עוגן תשתיתי חיוני עבור מדינת ישראל".
לדברי מנכ"ל החברה עוזי לוין, "כספי הגיוס מיועדים לממן המשך השקעה בתשתיות אסטרטגיות של החברה ביניהם פרויקט הרציפות התפקודית- חיבור תחנות הכוח בדרום הארץ לרשת הולכת תזקיקים ארצית כגיבוי במקרה של הפסקת הזרמת הגז הטבעי ואחסון מלאי דלקים."
המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים אלי צוקר ציין כי אנו שמחים להנפיק סדרת אג"ח סחירה ראשונה בבורסה בתל אביב, שתהפוך למקור מימון משמעותי עבור תש"א, כחלק מראייה אסטרטגית ארוכת טווח. ביקושי היתר שנרשמו בהנפקה והריבית שנקבעה, ממחישים את האמון והקשר ההדוק בין שוק ההון המקומי לבין חברת תשתיות אנרגיה".
את ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום, בליווי עו"ד יהודה אהרוני ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן והיועץ הפיננסי ישי טריגר, וכן צוות מרשות החברות הממשלתיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה