השוק

לקראת עסקת ענק: רבע מהנמל הישראלי תמורת 2.2 מיליארד שקל

ברקע החשש מהבעלות הסינית ואיום הטילים הגובר מצד ארגון הטרור חיזבאללה, הבוקר דווח על בשורת ענק לנמל המפרץ. קרן נוי בוחנת רכישה של רבע ממניות הנמל תמורת 2.2 מיליארד שקל
מערכת ice |  3
נמל המפרץ (צילום נמל המפרץ)
בשנים האחרונות בסין החליטו לבצע דריסת רגל משמעותית בישראל, ובמהלך תקופה לא מבוטלת התקיימו עסקאות רבות וחברות כחול לבן רבות נרכשו או הכניסות שותפויות מהמעצמה מהמזרח.
נמל המפרץ מופעל מאז שנת 2015 על ידי החברה הסינית SIPG, לאחר שזו זכתה במכרז להפעלתו עד שנת 2046. ברקע השליטה הסינית נוצר חשש בישראל שמה אולי דריסת הרגל שלה הייתה קצת משמעותית מדי. 
היום (רביעי) פורסם ב"כלכליסט" כי קרן נוי הישראלית מעוניינת לרכוש רבע ממניות נמל המפרץ, בתמורה ל-2.2 מיליארד שקל, כאשר במשא ומתן מעורבים גם, על פי הדיווח, חברת נמלי ישראל בראשות יושב הראש שלה, עוזי יצחקי.
כזכור, רק לאחרונה הודיעה חברת נמלי ישראל (חנ״י) על זכייתה של חברת שפיר במכרז להקמת נמל תזקיקים חדש במפרץ חיפה. נמל התזקיקים החדש יחליף את בתי הזיקוק ואת מסוף הדלקים הישן, שהוקם עוד בזמן השלטון הבריטי בישראל.
המזח החדש צפוי להיות מוכן בתוך כ-3 שנים. מבנה המזח החדש יבנה כאמור באזור נמל המפרץ בחיפה, במעגנה שבין רציפים 7 ו-8, סמוך למסוף הכימיקלים. זאת כאשר אורך המזח יהיה 480 מטר, 24 מטר רוחב ו-14 מטר עומק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רק מדינות עולם שלישי נותנות לסין ואוראן דריסת רגל
    שחיתות 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנזק על השתעבדות לסין הוא נורא. רק מדינות מושחתות על סף התפרקות נוהגות כך..
    סגור
  • 2.
    חידשתם...???!!!ממש לא
    פרשן 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסינים קנו פה יותר מדי ושולטים פה יותר מדי זה המחיר שבמחיר ההפרטות ראה תנובה נמל ועוד חברות כסף נוזל מהסינים בעולם מקנאים בארה״ב שמשתלטת בעולם תחרות על חשבון ישראל אבל מה אכפת לישראל מדינת הכסף???
    סגור
  • 1.
    ואז שלם יותר על כל דבר שיכנס כמה טמטום (ל"ת)
    ב.ב 09/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור