מינויים

המינוי החדש של דודי אמסלם: "לישראל דרושה משילות"

פרופ' אסף מידני, עו"ד, מונה לעמוד בראש ועדה ציבורית שתבחן את ייעול השירות הממשלתי של הממשל התאגידי בחברות הממשלתיות. בכתב המינוי נתבקשה הועדה בין היתר לבחון ולהמליץ על אודות מינוי דירקטורים לחברות הממשלתיות, באופן שיביא לידי ביטוי את מגוון האוכלוסיות והפסיפס החברתי בישראל
מערכת ice |  1
דוד אמסלם (צילום פלאש 90/ גילי יערי)

השר האחראי על רשות החברות הממשלתיות, דוד אמסלם, מינה את פרופ' אסף מידני, עו"ד, לעמוד בראש ועדה ציבורית שתבחן את ייעול השירות הממשלתי של הממשל התאגידי בחברות הממשלתיות. הוועדה, שתשקול גם את היבטי הגיוון החברתי במינויים, תכלול בכירים כמו משה טרי, יו"ר הרשות לניירות ערך לשעבר; חזי צאיג, יו"ר דואר ישראל לשעבר; פרופ' לימור עציוני וד"ר גרניט אלמוג-ברקת. המסקנות יוגשו עד נובמבר 2024.

בכתב המינוי נתבקשה הועדה בין היתר לבחון ולהמליץ על אודות מינוי דירקטורים לחברות הממשלתיות, באופן שיביא לידי ביטוי את מגוון האוכלוסיות והפסיפס החברתי בישראל, מנגנני שיפור משילות, התמקצעות וממשל תאגידי. פרופ' מידני העומד כאמור בראש הוועדה הוא מומחה לממשל, מדיניות ציבורית ומשפט ציבורי. בעברו כיהן גם כיו"ר החברה הממשלתית לתיירות.

אסף מידני (צילום: עמית שטראוס)
פרופ' אסף מידני מסר: "אני מודה לשר אמסלם על האמון. לישראל דרושה משילות וזו מתחילה בהגדרות ברורות של גדרי הסמכויות של מוסדות הציבוריים במדינה והבהרה של תהליכי קבלת ההחלטות. הגדרות ברורות מחויבות בשל עקרון הציפיות של האזרח ואסור לכך לבוא על חשבון המקצועיות וההתאמה הנדרשת של בעלי התפקידים, עקרון שאין להתפשר בו.
"לאזרחי ישראל ראוי שירות מדינה מקצועי ואיכותי שיספק שירותים בצורה אפקטיבית ויעילה. הגיוון הינו עקרון חשוב לייעול תהליכי קבלת ההחלטות ולקבלת אמון ולגיטימציה בשירות הממשלתי. וכי שינויים מוטב שייערכו בזהירות ובשקיפות". 



 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ערסלם לא יכל למצוא מישהו אשכנזי יותר??? (ל"ת)
    לעמוד בתפקיד??? 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור