בארץ

משרתי מילואים? זה הצו החדש ששומר על הזכויות המגיעות לכם

צו חדש שנחתם לאחרונה מרחיב את סמכויות נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, ומאשר לה לטפל בזכויות משרתי המילואים ובני/ות זוגם בתחומים כמו ימי היעדרות בתשלום, צבירת חופשה והגנה מפני פיטורים, לצד ייעוץ משפטי חינם
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ חן שימל)
הרחבת סמכויות נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה מהווה צעד משמעותי בהגנה על זכויות משרתי המילואים ובני/ות זוגם. הצו החדש שנחתם, מאפשר לנציבות לטפל בתחומים נוספים, בהם זכאות להיעדרות בתשלום, צבירת ימי חופשה והגנה מפני פיטורים. נושאים שבעבר לא היו תחת סמכותה. הרחבה זו נובעת מהוספת "צווי החרבה להסכם קיבוצי" שנחתמו לחזק את מעמדם של משרתי המילואים ובני/ות זוגם בשוק העבודה.
המהלך החדש מעניק לנציבות כלים רחבים יותר להתמודד עם פגיעות בזכויות, כולל ייעוץ משפטי חינם, ניהול הליכי בירור מול מעסיקים והגשת תביעות במידת הצורך. כל זאת, במטרה להבטיח את שמירת זכויותיהם של הפונים ולמנוע אפליה.
מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" חלה עלייה חדה במספר הפניות לנציבות – מעל 1,200, מחציתן בנושא זכויות משרתי המילואים ובני/ות זוגם. כדי לשפר את השירות, השיקה הנציבות מדריך דיגיטלי ודף תשאול, המסייעים לפונים להבין את זכויותיהם ולפנות לגורם המתאים.
מהלך זה מדגיש את המחויבות להבטיח שמירה על זכויות משרתי המילואים ובני/ות זוגם, ומבטא את חשיבות ההגנה על אוכלוסיות המשרתות במילואים.
עו"ד אורית שרפי, מ"מ נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, מסרה: "נציבות השוויון מחויבת להגן על זכויות משרתי המילואים ובני/ות זוגם, ולספק להם סיוע משפטי ואנו עומדים לרשותם/ן בכל האמצעים. אני מברכת על הרחבת הסמכויות, שמאפשרת לנו לפעול בצורה אפקטיבית יותר לטובת אוכלוסייה חשובה זו."
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "מתחילת מבצע 'חרבות ברזל', משרתי ומשרתות המילואים ובני ובנות זוגם, נאלצים להתמודד לא רק עם האתגרים הביטחוניים, אלא גם עם השלכות משמעותיות בשוק העבודה. הצו עליו חתמתי מחזק את המחויבות שלנו להגן עליהם/ן ולוודא שזכויותיהם/ן נשמרות במלואן. אנחנו נמשיך לפעול למען שמירה על שוויון הזדמנויות ותמיכה באוכלוסיות המשרתות את מדינת ישראל, בין אם בשדה הקרב ובין אם בשוק העבודה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה