בריאות

התסמונת המוזרה: נערה שנולדה ללא רחם הותירה את הרופאים המומים

אשלי ריילי, בת 21, חוותה מסע מרגש לאחר שגילתה שהיא נולדה ללא איברי רביה. כעת, בעקבות טיפול הורמונלי, היא הצליחה לפתח חצי רחם, וייתכן שתוכל לחוות גיל התבגרות כרגיל
מערכת ice | 
צילום Shutterstock
אשלי ריילי, בת 21 מהרון שבמערב אוסטרליה, גילתה בגיל 16 שאין לה איברי רבייה, כולל רחם וצוואר רחם. בשנים שקדמו לכך, כאשר חברותיה החלו לחוות את גיל ההתבגרות ולקבל מחזור, היא נשארה מאחור ולא הייתה בטוחה אם מה שהיא חווה הוא נורמלי. לאחר שיחה עם אימה ודודתה, הן פנו לרופא שהפנה אותה לאולטרסאונד, שם התגלה כי היא סובלת מתסמונת MRKH, מצב שמוביל להיעדר או חוסר התפתחות של איברי רבייה פנימיים.
לאחר אבחון זה, אשלי עברה סדרת בדיקות ותחילת טיפול הורמונלי להורמון אסטרוגן, שמטרתו לעזור לה לחוות גיל התבגרות. לאחרונה, היא עברה אולטרסאונד פנימי שהדהים את הרופאים – הם גילו כי אשלי פיתחה חצי רחם. "לא ידעתי מה להגיד, הייתי בהלם", סיפרה. היא מקווה שברחם ימשיך לגדול ושיבוא יום בו תחווה מחזור.
 
@ashley0_0reilly MRKH Birth Defect, questions welcomed! #mrkh #uterus #fyp ♬ original sound - 🦋🤍🫶🏼
רופאים הסבירו לה שמדובר במקרה נדיר, ורוב הנשים אינן מצליחות לפתח רחם באמצעות טיפול הורמונלי בלבד. אם הרחם שלה ימשיך לגדול, ייתכן שיש סיכוי שתוכל להיכנס להריון באמצעות פריון חוץ גופני. עם זאת, אשלי אובחנה גם עם היפוגונדיזם היפוגונדוטרופי, מצב המונע מהשחלות שלה לייצר הורמונים בצורה מספקת.
אשלי משתפת את סיפור חייה בעמוד הטיקטוק שלה, במטרה להעלות את מודעות ולתמוך בנשים אחרות המתמודדות עם בעיות דומות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה