בארץ

הונאת ענק של 4 מיליון שקל: תושב הדרום ניהל רשת חשבוניות פקטיביות

סאמר מטאלקה, תושב ערוער, נעצר בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-4 מיליון שקל. החקירה מצביעה על פעילות במסגרת רשת מפיצים בתחום הבנייה והשיפוצים, שניצלה את מערכת "חשבונית ישראל" לדיווחים פיקטיביים
מערכת ice | 
חקירה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
סאמר מטאלקה, תושב ערוער, נעצר בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים במסגרת רשת מפיצים בתחום הבנייה והשיפוצים. מטאלקה הובא היום בפני בית משפט השלום בברק שבע, שם שוחרר בתנאים מגבילים על ידי השופט גיל אסיף.
לפי בקשת המעצר, מטאלקה נרשם כעוסק במשרדי מע"מ באר שבע בחודש מרץ האחרון, כשהתחום המדווח שלו הוא בנייה, שיפוצים ועבודות תשתית. אולם, מחקירת משרד מע"מ עולה כי בפועל עיסוקו יה בהפצת חשבוניות פיקטיביות במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר 2024, בהיקף של כ-4 מיליון שקלים. לפי החשד, מטאלקה פעם כחלק מרשת מפיצים, כולם תושבי אותו אזור ובעלי רקע דומה – צעירים בגילאי 20-24 חסרי ניסיון בתחום הבנייה או השיפוצים.
החקירה העלתה כי החשוד הוציא 23 חשבוניות מס פיקטיביות באמצעות מערכת "חשבונית ישראל", כאשר כל החשבוניות התקבלו מאותו קבלן באותו יום ובאותה שעה, תוך שינוי שמות הקבלנים מדי יום. בנוסף, בחשבון הבנק של מטאלקה לא נמצאו כספים, למרות המחזורים המדווחים.
מערכת "חשבונית ישראל" הושקה כחלק מהחוק שאושר בכנסת ב-2024, שמחייב עסקים לדווח על עסקאותיהם אונליין ולקבל מספרי הקצאה לחשבוניות. החוק יאפשר לרשות המיסים, החל משנת 2025, לסרב להנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות שימצאו חשודות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה