קריפטו

רשות המסים בישראל חושפת: לאן נעלם הכסף מעסקאות קריפטו?

שש עסקאות במטבעות דיגיטליים שלא דווחו, עם פוטנציאל לגביית מס של למעלה מ-150 מיליון שקלים נחשפו בזכות תוכנה ייחודית. שוק המטבעות הדיגיטליים, המוערך בכ-2.2 טריליון דולר ברחבי העולם, מהווה אתגר משמעותי לרשויות המס בכל העולם. בישראל, שבה מוערך כי כ-200,000 סוחרים במטבעות, רשות המסים מתקשה לעמוד בקצב
מערכת ice | 
מהפכה בתשלומי הקריפטו (צילום shutterstock, Magma Images)
רשות המסים בישראל חשפה לאחרונה שש עסקאות במטבעות דיגיטליים שלא דווחו, עם פוטנציאל לגביית מס של למעלה מ-150 מיליון שקלים. גילוי זה נחשף בעקבות עתירה שהוגשה על ידי גידי בר-זכאי, לשעבר סגן מנהל ברשות וכיום בעלים של חברת Bittax, שפיתחה את התוכנה שזיהתה את העסקאות הללו.
על פי הפרסום בגלובס, התוכנה איתרה כ-14 עסקאות בשווי כולל של יותר ממיליארד שקלים במהלך חמישה חודשים בלבד, מה שמדגיש את היקף הפעילות הבלתי מדווחת בשוק הקריפטו בישראל.

שוק המטבעות הדיגיטליים, המוערך בכ-2.2 טריליון דולר ברחבי העולם, מהווה אתגר משמעותי לרשויות המס בכל העולם. בישראל, שבה מוערך כי כ-200,000 אנשים סוחרים במטבעות וירטואליים, רשות המסים מתקשה לעמוד בקצב השוק המתפתח במהירות. למרות הסיכון הגבוה לעסקאות קריפטו בהקשר של העלמות מס, דוח מבקר המדינה חשף כי רק 15 חקירות נערכו בתחום זה במשך שלוש שנים.
כדי להתמודד עם האתגר, פנתה רשות המסים לטכנולוגיות חדשניות, מה שהוביל אותה לתוכנת Bittax של בר-זכאי. עם זאת, שיתוף הפעולה בין הרשות ל-Bittax הגיע לסיום פתאומי, לכאורה בעקבות מכתב אנונימי שנשלח לרשות. בר-זכאי טוען כי סיום ההתקשרות היה בלתי מוצדק וחשף פוטנציאלית את סודותיו המסחריים למתחרים באמצעות תהליך מכרז עוקב לשירותי תוכנה דומים.
המחלוקת סביב סיום החוזה עם Bittax מעלה שאלות לגבי אופן הטיפול של רשות המסים במידע רגיש ותהליך קבלת ההחלטות שלה. בר-זכאי, ששימש בעבר כבכיר ברשות המסים לפני שהקים את חברת הייעוץ שלו, טוען כי המכתב האנונימי הגיע ככל הנראה ממעלימי מס או מסייעיהם המבקשים לחבל במאמצי הרשות לאכוף דיווח על רווחי קריפטו.
בעוד הקרב המשפטי מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, המקרה שופך אור על האתגרים שבפניהם ניצבות רשויות המס בניסיון להסדיר את שוק הקריפטו. הוא גם מדגיש את האיזון העדין בין ניצול חדשנות מהמגזר הפרטי לבין שמירה על יושרת פעולות הממשלה. עם מיליארדי שקלים פוטנציאליים על הכף, לתוצאות המקרה עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת הן על תעשיית המטבעות הדיגיטליים והן על אכיפת המס בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה