קריפטו

האם "נשיא הקריפטו" מאבד את תמיכת הקהילה?

השקת המטבע הקריפטוגרפי החדש של דונלד טראמפ ביום שני לא התקבלה בשקט בקהילת הקריפטו, והעלתה חשש כי טראמפ מנצל את הקהילה על מנת לקדם את קמפיין הבחירות שלו
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ (צילום אילוסטרציה AI)
השקת מטבע הקריפטו WLFI של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ חוצה את קהילת הקריפטו. הרשתות החברתיות התמלאו בפוסטים המבקרים את המהלך עוד לפני שחלפו 24 שעות מרגע שהודיע על השקת פרויקט ה-DeFi שלו, World Liberty Financial. 
בין הפרטים המעטים שנחשפו על הפרויקט באירוע ההשקה היתה הודעה על השקת את המטבע WLFI, שאינו נחשב לנייר ערך המפוקח על ידי הרשות לניירות ערך בארצות הברית. 70% מהמטבעות הוקצו מראש למייסדים, הקצאה הנחשבת לבעייתית משום שהיא יכולה להצביע על ריכוזיות ועל יכולת לשלוט במחיר השוק. עיתוי ההשקה, פחות משישה שבועות לפני הבחירות לנשיאות, הוביל משתמשים לראות את המהלך כניסיון פוליטי לנצל את ההתלהבות מהקריפטו למטרות קמפיין ולא כצעד עסקי.

גם מיעוט הפרטים שנמסרו לגבי מטרת הפרויקט והאופן שבו המטבע ישפיע או יתרום לקהילה הניבו פוסטים מתוסכלים. ניק קרטר, שותף בקרן Castle Island Ventures, תיאר את המהלך כטעות "ענקית", וטען כי הקמפיין של טראמפ מנצל בצורה שטחית את האהדה החדשה שלו לקריפטו. "זה היה הקש ששבר את גב הגמל עבורי," כתב מיטשל אסקיו ב-X. "להיות 'פרו-קריפטו' זה דבר אחד, אבל להשיק טוקן שהוקצו לו 70% מראש, שבועות לפני הבחירות, זה כבר מוגזם".
משתמשים אחרים שתמכו בטראמפ אמנם לא הכריזו בפומבי כי יפסיקו לתמוך בו, אך הצביעו על כך שהעיתוי מסוכן פוליטית. ההשקה הגיעה זמן קצר לאחר העימות הטלוויזיוני מול המתמודדת הדמוקרטית קמלה האריס.
פרופסור טוניה אוונס, מומחית למשפטים באוניברסיטת פן סטייט, אמרה ל-Cointelegraph כי לדעתה המהלך לא יפגע בטראמפ משמעותית: "אני רואה בדיחות", אמרה, "אבל לא ראיתי שום סימנים שהם ישנו את ההצבעה שלהם". האריס וטראמפ קרובים מאוד בסקרים, כולל במדינות מפתח.
טראמפ ובניו דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ החלו לרמוז ברשת X עוד באוגוסט על פרויקט פיננסי מבוזר (DeFi). ב-12 בספטמבר הודיע טראמפ כי יקיים אירוע ב-X Spaces ב-18 בספטמבר שבו יחשוף את הפרויקט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה