בארץ

סערה פוליטית: פורסם מאמר שמאשים את קיבוצי השמאל ב-7 באוקטובר

מאמר שפורסם ב"המודיע" עיתון המזוהה עם חסידות גור, מטיל את האחריות לאירועי ה-7 באוקטובר על אנשי קיבוצי השמאל. המאמר עורר זעזוע בקרב חברי הכנסת שדרשו עונש חמור לכותב וקראו לפיטוריו
מערכת ice |  1
יצחק גולדקנופף (צילום פלאש90)
סוף השבוע האחרון הביא לפרסום מאמר טעון בבטאו "המודיע", עיתון המזוהה עם חסידות גור וסיעת אגודת ישראל. המאמר, שנכתב על ידי מנחם קלוגמן, מטיל את האשמה על "אנשי קיבוצי השמאל" באירועים שקרו ב-7 באוקטובר.
קלוגמן טוען כי אנשי הקיבוצים מהשמאל היו שותפים למחדל הביטחוני ולתכנון הטבח הנורא, והם פועלים לברוח מאחריותם ולהטיל את האשמה על אחרים. הוא אף מציע שציבוא הקיבוצים בעוטף עזה, הנחשבים לשותפים באסון, לא ישתתף בעצרת הזיכרון הממלכתית אלא יקיים עצרת נפרדת בה יבקשה סליחה ומחילה על חלקם באסון.
המאמר עורר סערה רבה בקרב חברי הכנסת כאשר חלקם קראו לעונש חמור עבור קלוגמן. ח"כ נאור שירי מטעם יש עתיד, שהקריא את חלק מהמאמר בדיון בוועדת הכספים, הביע זעזוע והצהיר כי מדובר בביזיון ואנטישמיות, וקרא לפטר את כותב המאמר ולהענישו.
ח"כ נעמה לזימי מטעם מפלגת העבודה הוסיפה כי המאמר משקף שנאה כלפי הציבור החרדי. ח"כ ולדימיר בליאק מטעם מפלגת יש עתיד תהה אם יש שר בממשלה המייצג את עמדות המאמר.
יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני  ניסה להגן על חברו לסיעה, השר יצחק גולדקנופף, ששלט במאמרים בעיתון, אך לא ברור אם הוא אכן אושר על ידו.
"המודיע" הוא עיתון פופולרי במגזר החרדי ונשלט על ידי חסידות גור, המייצגת גם את סיעת אגודת ישראל בכנסת. התכנים בעיתון נתונים לביקורת של השר גולדקנופף, אם כי ייתכן שהמאמר פורסם ללא ידיעתו. עד כה, לא נמסרה התנערות רשמית מהמאמר מצד הסיעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוות לחארא דים
    הנושך 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרוש החארא - דים מישראל לאחר הבחירות.
    סגור