בארץ

ישראל עומדת בפני מהפכה בתחבורה הציבורית: איך המודל החדש יעבוד?

תוכנית להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות בישראל מתקדמת, במטרה להפחית ניהול ריכוזי ולהעצים את המוקדים המקומיים. תהליך זה מציע שיפור בתחבורה הציבורית, אך מתמודד עם אתגרים פוליטיים וחששות לגבי הסטטוס קוו
מערכת ice |  1
שיבושים בתחבורה הציבורית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
התוכנית להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות חוזרת למרכז הבמה, עם כוונה לכלול אותה בחוק ההסדרים הקרוב שילווה את תקציב 2025. היוזמה, שמקודמת מאז 2011, מיועדת להקטין את הניהול הריכוזי של משרד התחבורה ולאפשר למוקדים מקומיים לנהל את התחבורה הציבורית בעצמם.
עידן מועלם, מנהל רשות התחבורה הציבורית הארצית, מוביל את המהלך בשיתוף פעולה עם משרד האוצר. התוכנית כוללת הקמת רשות ארצית שתתוקצב בנפרד, כך שיתאפשר לפתח תחבורה ציבורית באופן יותר גמיש ויעיל. על פי התוכנית, יוקמו רשויות מטרופוליניות בגוש דן ובירושלים, ואחר כך גם בחיפה ובבאר שבע.
בין הסמכויות שתקבלנה הרשויות החדשות יהיו תכנון תחבורה ציבורית, אכיפת עבירות תנועה וקביעת הסדרי חניה. המועצות יורכבו מנציגי רשויות מקומיות ונציגי ציבור, כאשר כל רשות תכלול גם מנהל ויועץ משפטי.
עם זאת, יוזמה זו נתקלת באתגרים, כולל חשש מהשפעות על הסטטוס קוו בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת. למרות הקונצנזוס המקצועי הרחב, התנגדויות פוליטיות עשויות לעכב את ההתקדמות. סדר הזמנים להעברת החוק הוא מצומצם, מה שמחייב פעולה מהירה מצד הממשלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחבורה ציבורית
    רות יהל 09/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחבורה הציבורית משביעת רצון.
    סגור