בארץ
ישראל עומדת בפני מהפכה בתחבורה הציבורית: איך המודל החדש יעבוד?
תוכנית להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות בישראל מתקדמת, במטרה להפחית ניהול ריכוזי ולהעצים את המוקדים המקומיים. תהליך זה מציע שיפור בתחבורה הציבורית, אך מתמודד עם אתגרים פוליטיים וחששות לגבי הסטטוס קוו
התוכנית להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות חוזרת למרכז הבמה, עם כוונה לכלול אותה בחוק ההסדרים הקרוב שילווה את תקציב 2025. היוזמה, שמקודמת מאז 2011, מיועדת להקטין את הניהול הריכוזי של משרד התחבורה ולאפשר למוקדים מקומיים לנהל את התחבורה הציבורית בעצמם.
עידן מועלם, מנהל רשות התחבורה הציבורית הארצית, מוביל את המהלך בשיתוף פעולה עם משרד האוצר. התוכנית כוללת הקמת רשות ארצית שתתוקצב בנפרד, כך שיתאפשר לפתח תחבורה ציבורית באופן יותר גמיש ויעיל. על פי התוכנית, יוקמו רשויות מטרופוליניות בגוש דן ובירושלים, ואחר כך גם בחיפה ובבאר שבע.
בין הסמכויות שתקבלנה הרשויות החדשות יהיו תכנון תחבורה ציבורית, אכיפת עבירות תנועה וקביעת הסדרי חניה. המועצות יורכבו מנציגי רשויות מקומיות ונציגי ציבור, כאשר כל רשות תכלול גם מנהל ויועץ משפטי.
עוד ב-
עם זאת, יוזמה זו נתקלת באתגרים, כולל חשש מהשפעות על הסטטוס קוו בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת. למרות הקונצנזוס המקצועי הרחב, התנגדויות פוליטיות עשויות לעכב את ההתקדמות. סדר הזמנים להעברת החוק הוא מצומצם, מה שמחייב פעולה מהירה מצד הממשלה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.תחבורה ציבוריתרות יהל 09/2024/22הגב לתגובה זו0 0התחבורה הציבורית משביעת רצון.סגור