בארץ

רגע היסטורי: ניצול השואה שלחם במלחמות ישראל - הגשים את חלומו

בגיל 93, עם כומתה וכנפי צניחה בגבעת התחמושת. ניצול השואה שלום זריהן חזר למקום בו נלחם במלחמת ששת הימים. אגף הסיעוד יחד עם המחלקה להסעת חולים ומוגבלי תנועה הביאו אותו באמבולנס מיוחד מבית האבות. מנהלת מיזם "משאלת לב": "פועלים כל העת על מנת להספיק עוד ועוד משאלות עבור ניצולי השואה שחיים בתוכנו"
מערכת ice | 
מלחמת יום כיפור (צילום ויקיפדיה/ דובר צהל)
שלום זריהן, בן 93, ניצל מציפורני הנאצים לאחר שאלו כבשו את העיר בה נולד במרוקו. הוא זכה לעלות לארץ, להקים משפחה ולהילחם במלחמות ישראל - העצמאות, ששת הימים, ההתשה ויוה"כ. במלחמת ששת הימים שימש כמגיסט בצנחנים כשלחם בגבעת התחמושת, ובמשך שנים ארוכות חלם להגיע שוב למקום בו לחם, אך עקב גילו ומצבו הרפואי הדבר לא התאפשר.
מיזם מיוחד, "משאלת לב" של עמותת עזר מציון ומשרד הבריאות זכה היום להגשים את חלומו. אגף הסיעוד יחד עם המחלקה להסעת חולים ומוגבלי תנועה הביאו את זריהן באמבולנס מיוחד מבית האבות בבני ברק בו הוא מתגורר לגבעת התחמושת לביקור מרגש. גם אנשי אתר המורשת בגבעת התחמושת סייעו להגשמת החלום.

(צילום: עזר מציון) 
רכזת המיזם בעזר מציון אורה לוי-אביקסיס הביאה לביקור כומתת צנחנים וכנפי צניחה והצליחה לרגש את זריהן. הוא חבש את הכומתה לראשו, וזכה לחיבוק מהחיילים שביקרו במקום. זריהן שר  "ירושלים של זהב" והוסיף- "אני נלחמתי לטובת העם שלי, לטובת כל העם היהודי".
המיזם "משאלת לב" מגשים משאלות לניצולי שואה סיעודיים ו/או תשושי נפש המאושפזים במוסדות הגריאטריים ברחבי הארץ. זהו מיזם ייחודי של משרד הבריאות, אגף הגריאטריה, השירות הארצי לעבודה סוציאלית ואגף הסיעוד בעמותת "עזר מציון", במסגרתו רכזות המיזם מגיעות למוסדות, שומעות את ניצולי השואה ופועלות על מנת שהגשמת המשאלה תצא לפועל. זאת, יחד עם סיוע המחלקה להסעת חולים ומוגבלי תנועה בעמותה שלוקחת חלק בתהליך כולו.
\(צילום: עזר מציון)
מנהלת מיזם "משאלת לב" בעמותת "עזר מציון" נעמי מזרחי: "כל הגשמת משאלה עבור ניצול השואה היא עולם ומלואו. אנו רואים את האושר והשמחה על פניהם כשאנחנו מגיעים לשטח ואת ההשפעה שמלווה אותם לאחר מכן. לאחר ימים ארוכים ושנים בהם לא יצאו מכותלי המוסד הם זוכים לרגעי עדנה ונחת בשנותיהם האחרונות כשאנו פועלים כל העת על מנת להספיק עוד ועוד משאלות עבור ניצולי השואה שחיים בתוכנו. חסד שאנו חייבים להם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה