בארץ

תחקיר צה"ל נחשף: אלו הממצאים המטרידים על מחדל ה-7 באוקטובר

על פי ממצאי תחקיר צה"ל, חיילים ששירתו בגזרת העוטף לא היו מודעים לקיומה של מסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. עוד נחשף, כי רק מפקדי הגדודים ידעו על קיום המסיבה. בכירי הפיקוד, האוגדה ושהשב"כ לא היו מודעים לאפשרות של חדירה המונית אך בהחלט נערכו לאפשרות של ניסיון חדירה מקומית או פיגוע

מערכת ice | 
מתקפת פתע על ישראל ב-7 באוקטובר (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
מחדל ה-7 באוקטובר העלה טענות רבות וקשות נגד צה"ל ומפקדיו. אמש (מוצ"ש) פורסמו ב"חדשות סוף השבוע" ממצאים מטרידים שעולים מתוך תחקיר צה"ל על הטבח המזעזע שהתרחש באותה שבת שחורה בפסטיבל הנובה. 
פרט מטלטל במיוחד שעלה מתחקיר צה"ל מצביע על כך שרוב החיילים ששירתו בגזרת עוטף עזה לא היו מודעים לקיומה של מסיבת הנובה אשר נערכה בסמוך לקיבוץ רעים באותה שבת שחורה.
עוד עולה מתחקיר צה"ל, כי גורמים בכירים במחוז הדרומי של המשטרה אשר היו אחראים על אבטחת המסיבה, היו מודאגים מאוד מקיומה של המסיבה. על פי הממצאים העולים מהתחקיר, מפקד האירוע, סגן ניצב ניבי אוחנה, חשש מאוד מתרחיש של חדירת מחבלים מרצועת עזה לגזרת העוטף. בתום הדיון שהתקיים בטרם קיום המסיבה ברעים, דרש סגן ניצב ניבי אוחנה מגורמי צה"ל התייחסות לאותו תרחיש מסוכן. 
 

עוד פורסם ב"חדשות סוף השבוע", כי אייל אזולאי, ממלא מקום מרחב נגב במשטרה ב-7 באוקטובר, ציין כי בהתחלה נמסרה בקשה לצה"ל שיש לקיים את המסיבה בחמישי עד שבת.
לאחר שנודע לאזולאי כי הצבא לא מאפשר לקיים את המסיבה ב-7 באוקטובר, הוא ממהר לפנות לקצין בכיר מפיקוד דרום בכדי לדעת האם הסירוב נובע משיקול ביטחוני חשוב שהוא צריך להיות מודע אליו. לדבריו, התשובה שהוא מקבל היא כי הסירוב לקיום המסיבה ב-7 באוקטובר לא נובע משיקול ביטחוני. 
עוד נחשף, כי תחילה באוגדה ובפיקוד התלבטו האם נכון לאשר גם את ה-7 באוקטובר בשל הפרות הסדר על הגדר שנרשמו באותה תקופה. לאחר קיום החלטה בנושא, הוחלט כי יש להמשיך את המסיבה גם בשבת. 
גילוי מרעיש נוסף שעלה מתחקיר צה"ל חושף כי רק מפקדי הגדודים ידעו על קיום מסיבת הנובה. על אף שנרשמו מספר סימנים המעידים על אפשרות לתרחיש מסוכן, סוגיית מסיבת הנובה לא קיבלה ביטוי בשיחות הליליות.
עוד נודע, כי בכירי הפיקוד, האוגדה והשב"כ קיימו הערכות מצב אך באותם רגעים הם לא היו מודעים לתרחיש ביטחוני מסוכן – חדירה המונית אל אזור העוטף. לצד זאת, נודע כי אותם גורמים בכירים נערכים לאפשרות של ניסיון חדירה מקומית או פיגוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה