בארץ

מנכ"ל משרד רה"מ על מחדל ה-7 באוקטובר: "השירות הציבורי לא היה מוכן"

בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה, תקף יוסי שלי את השירות הציבורי: "הקמנו את מנהלת תקומה כי אי אפשר היה לעבוד עם המנטליות הזאת, אם ראש מועצה רוצה מכונת כביסה צריך את כל הטפסים שבעולם". לדבריו, "יושבים פה מנכ"לים שלא דאגו לפק"לים לחירום"
מערכת ice | 
יוסי שלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, מי שעשוי לפי פרסומים לכאורה לעבור מתפקידו בקרוב על מנת לשמש בתפקיד דיפלומטי בשירות המדינה, נאם בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה בצל המלחמה שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה. הוא התייחס לביקורת הקשה שהוטחה כלפיו וכלפי משרדו ב-7 באוקטובר ואחריו ומצא אשמים - השירות הציבורי ומנהליו.
"מה שקרה ב-7 באוקטובר זו הייתה הפתעה מוחלטת", מציין שלי. "ביום הראשון, כששמענו את האזעקות ב-6 וחצי בבוקר, מיד אחרי מספר שעות היו לך מעל 3,300 נעדרים שלא ידעו מה עלה בגורלם נדרש טיפול אחר... ב-48 שעות הראשונות הגענו למעל 210 אלף אנשים שהתפנו מהבתים שלהם".

לדבריו, "הממשלה קיבלה החלטה לפנות את כולם לבתי מלון, ושמעתי כל מיני לגלוגים שאת הצפונים פינו לדרום ואת הדרומים לצפון", שלי סיפר כי הכנסת הייתה צריכה להעביר חקיקה מתאימה על מנת להתמודד עם מצב כזה. "השירות הציבורי היה לא מוכן - לא כי יוסי שלי היה מנכ"ל, הוא לא היה מוכן כי יושבים פה מנכ"לים שלא דאגו לפק"לים לחירום".
"הלכתי לארון, להוציא תיקי חירום - לא היו תוכניות עבודה. אף אחד לא דיבר על פינוי לבתי מלון", תקף שלי. "הקמנו את מנהלת תקומה כי אי אפשר היה לעבוד עם המנטליות של השירות הציבורי, אם ראש מועצה רוצה מכונת כביסה צריך את כל הטפסים שבעולם. אז אחרי שלקח לממשלה להתאושש מההלם הזה אז הממשלה מתפקדת, סביר, ויש פה בעיות מדיניות ולאומיות, כל הערמה הזאת נפלה על הממשלה".
 
"אז לקח קצת זמן לייצר את זה, אתם יודעים שבשירות הציבורי הדברים לא נעשים בדקה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל אותם ארגונים מתנדבים. טוב שיש את הארגונים האלה אבל כעת אני לא רואה אותם כי הממשלה נכנסה לעבודה", סיכם שלי את דבריו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה