בעולם

התצפיתניות שהזהירו: כך מסקרים בעולם את מחדל ה-7 לאוקטובר

העולם בתדהמה מתמשכת: ישראל, שידועה ביכולות הצבאיות יוצאות הדופן שלה, גרמה לעולם לתהות כיצד יכול להיות מחדל כזה בעוד שהתצפיתניות, בשבועות ובחודשים שקדמו למתקפה התריעו והזהירו כי תרחיש כזה עשוי לצאת לפועל 

מערכת ice | 
תצפיתניות (צילום מסך כאן 11, shutterstock)
שבת השחורה בעייני הסיקור העולמי: ב-7 באוקטובר, במתקפת הטרור הרצחנית, פלשו עשרות מחבלים למוצב נחל עוז. רבים מהכוחות שהיו בבסיס נפלו בקרב, בהם 19 חיילות - רובן תצפיתניות שהתריעו על תרחיש האימים אך הושתקו על ידי המפקדים הבכירים. בקרב רוב מדינות העולם, מסקרים את מחדל התצפיתניות ומבקרים את צה"ל לרעה. 
כך למשל בחדשות ה-BBC שוחחו עם החיילות שדיווחו על פעילות חשודה וקיבלו התעלמות בתגובה מצד הקצינים הבכירים. "ראינו את הודעות הוואטסאפ שהחיילות שלחו בחודשים שלפני ה-7 באוקטובר" נכתב בעיתון הבריטי. "מומחים רואים בתגובת צה"ל להתראות החיילות חלק מכשל מודיעיני רחב". 
גם בעיתון הניו יורק טיימס פורסם תחקיר על מחדלי צה"ל תחת הכותרת "איפה היה הצבא הישראלי?". מהתחקיר, שמתבסס על שיחות עם עשרות קציני צה"ל עולה כי לישראל לא היתה כל תכנית צבאית להתמודדות עם פלישה בהיקף רחב מרצועת עזה. אלוף (מיל') יום טוב סמיה, מפקד פיקוד הדרום לשעבר, התראיין לניו יורק טיימס ואמר: "בפועל, לא הייתה תוכנית הגנה למתקפת פתע כמו שראינו ב-7 באוקטובר"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה