בארץ

לקראת שבת: מדוע היהדות יוצאת נגד המקצוע העתיק בעולם?

מאז שהבינה המלאכותית נכנסה לחיינו, נדמה שאין תחום שהיא לא השתלבה בו. בשוק העבודה, היא יצרה חששות על כך שזו תוביל להיעלמותם של מקצועות רבים. היהדות כרגיל מקדימה את זמנה וחושפת מה עתידו של אחד המקצועות העתיקים ביותר | לקראת שבת

הרב יואל בייטש |  1
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
אחד הנושאים המטרידים את קברניטי הכלכלה, אלו המקצועות שייעלמו בשנים הקרובות, כמו מתכנתי המחשבים שנמצאים בסכנת הכחדה אל מול יכולות הבינה המלאכותית, אבל ישנן מקצועות שנגזרים מהטבע האנושי עצמו, לכן הם תמיד היו, ונדמה שכל עוד יהיו אנשים בעולם הם יוסיפו להתקיים, אחד העתיקים שבהם - שוטרים.
במדינה מתוקנת נוכחותם של שוטרים מבורכת מאוד, הם המענה לייצרים האפלים של האדם, זאת אפילו מצווה מהתורה לוודא שישנה משטרה "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך" נקרא השבת.
אבל היהדות תמיד רואה אל מעבר לאופק, והנביא ישעיהו התנבא כבר לפני 2500 שנה כי היעד האמיתי אליו אלוקים רוצה שנגיע הוא: "וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה" בחזונו של הנביא השוטרים נעלמו, במקומם הופיעו יועצים.
שוטרים אוכפים את החוק והסדר בעל כורחו של האזרח, יועצים מסייעים למי שרוצה להשתפר, כאשר הארץ תתמלא ביועצים במקום שוטרים, או אז קובע הנביא "יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק, קִרְיָה נֶאֱמָנָה" נדע שהגענו לאחרית הימים.
היהדות כרגיל, הקדימה את זמנה. בילדותי אני עוד זוכר "שר משטרה" בממשלה, אבל "מדינת משטרה" היא לא מחמאה גדולה והיום השר הוא ל"ביטחון לאומי". למעשה כולנו עוברים משיטור לייעוץ, למשל בחינוך, אם בעבר הורים פקדו על ילדיהם ואיימו בעונש, היום, זה לא עובד.
אנו מקפידים שהילד יחוש שההוראות שלנו נועדו להיטיב עימו וכמו הבדיחה על הנהג השיכור שנעצר שוב ושוב לביקורת, ופעם אחר פעם משחד את השוטר כדי שישחרר אותו, ולבסוף כשהוא תמה על כך שכל המשטרה נטפלה דווקא אליו הלילה, אומר לו השוטר: אתן לך עצה טובה, פשוט צא מהכיכר שאתה כבר שעה מסתובב בתוכה, כך כולנו מייחלים לעולם בו יועץ אחד טוב, משיח שמו, יוציא אותנו מסחרור ארוך ומבלבל של גלות נפשית, כזאת שגם אלף שוטרים לא יעזרו לנו להיחלץ ממנה
הכותב הוא הרב יואל בייטש, שליח חב"ד – נווה חוף ראשל"צ
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יפה!
    חיים 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גישה מעניינת ועכשווית לפרשת השבוע
    סגור