בארץ

לקראת שבת: מהי התשובה לשאלה הנצחית מכולן?

חודש אלול הוא חודש החיפוש, החודש שמזכיר לנו שאפילו אלוקים לא היה כאן, לולא היה לו מה לחפש פה, ואם קראתם את הטור הזה, הוא כנראה מצא בדיוק את מה שהוא חיפש - אתכם | לקראת שבת
הרב יואל בייטש | 
תשובה לשאלה (צילום אילוסטרציה שאטרסטוק)
השבת נברך את חודש אלול הנכנס, 'אלול' בארמית הוא חיפוש, והחודש הזה הוא תשובה  לשאלה הנצחית "מה יש לאלוקים לחפש בעולם שלנו", ובעצם, למה הוא ברא אותו בכלל.
שאלה מצוינת בפרט אם חושבים על זה שכמות האנרגיה הנדרשת לבריאת יְקוּם אין סופי זהה לכמות הנדרשת לבריאת אטום בודד. כשנקודת המוצא היא אפס הגודל לא רלוונטי. לכן בריאת העולם איננו אירוע שמצדיק את עצמו, גרגר שֻׂמְשׂוּם היה מספק את אותו ריגוש מבחינת הבורא - אז מה יש לו לחפש כאן?
המניע להכול היא אכן יצירה אלוקית בעלת רכיב מהפכני. מקום שאיננו מאפשר אפילו לאלוקים כניסה אוטמאטית, כי הוא מקום שאם אתה כובש אותו בכוח, אתה מאבד אותו - הלב שלנו. זה בדיוק מה שחיפש אלוקים, מקום, אפילו קטן, אבל בו יקבלו אותו, לא בגלל העוצמה או תכונות מאלפות שלו, אלא רק בגלל מי שהוא. כזה, לא היה.
על כך נכתב בשיר השירים "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר" גם כשהתודעה הקיומית שלנו בתהייה מה אנחנו עושים כאן, הלב תמיד ער משום ש - "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק, פִּתְחִי לִי אֲחֹתִי רַעְיָתִי יוֹנָתִי תַמָּתִי", פעימות הלב האנושי אינן אלא ביטוי רוחני לסיבת קיומנו - מישהו שיש לו מה לחפש כאן - הבורא המקיש על לוח ליבנו ומבקש להיכנס
חודש אלול הוא חודש החיפוש, החודש שמזכיר לנו שאפילו אלוקים לא היה כאן, לולא היה לו מה לחפש פה, ואם קראתם את הטור הזה, הוא כנראה מצא בדיוק את מה שהוא חיפש - אתכם.

הכותב: הרב יואל בייטש, שליח חב"ד – נווה חוף ראשל"צ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה