בארץ

הנתונים נחשפים: כמה עלו לנו טיסות נתניהו ביחס לבנט ולפיד?

הנתונים חושפים את עלויות נסיעות רה''מ נתניהו לחו''ל, וכן את נסיעותיהם של ראשי הממשלה הקודמים נפתלי בנט ולפיד, זאת על פי חוק חופש המידע. אז כמה הוציא משלם המיסים הישראלי על טיסות ראשי הממשלות? על מי שילמנו יותר? וכמה ימים שהה כל אחד מהם מחוץ לישראל?
דורון בלוך |  2
יאיר לפיד, בנימין נתניהו, נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, יונתן זינדל, shutterstock)
טיסות ראשי הממשלה בישראל לביקורים בחוץ לארץ תמיד היוו עניין, זאת בשל העלות היקרה של כל נסיעה כזאת, הכוללת לוגיסטיקה רבה והבאת פמלייה רחבה. מנתונים שנחשפו כעת לבקשת התנועה לחופש המידע ועמותת הצלחה, נחשף כמה מוציא מכיסו משל המיסים בישראל על נסיעותיהם של ראשי הממשלה בשנים האחרונות. וכן מי ראש הממשלה שטס בסכום הגבוהה ביותר ביחס לאחרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו טס במהלך כהונתו האחרונה שש פעמים, כאשר היעדים היו פריז, רומא, ברלין, לונדון, קפריסין, וכן ביקור בניו יורק וסן פרנסיסקו. במהלך כהונתו, שהה רה''מ נתניהו סך הכל 22 ימים מחוץ לישראל, וזאת בעלות של כ-23.1 מליון שקל.
קודמו בתפקיד, ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, טס במהלך כהונתו לביקורים בחו''ל שלוש פעמים, כאשר היעדים היו פריז, ברלין, וניו. במהלך ביקוריו שהה רה''מ לשעבר לפיד סך הכל שמונה ימים מחוץ לישראל, וזאת בעלות של כ-9.7 מליון שקל.
לעומתם, ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, טס את מספר הפעמים הרב ביותר, שבע ביקורים בחו''ל, כאשר יעדיו היו וושינגטון, ניו יורק, סוצ'י, גלאזגו, פעמיים לאבו-דאבי, ובחריין. זאת כאשר שהה סך הכל במהלך הקדנציה 16 ימים מחוץ לישראל. כל זאת, בעלות של כ-16.3 מליון שקל.
מכך יוצא, כי רה''מ נתניהו טס בעלות הגבוהה ביותר, ועם מספר ימים בחו''ל הגבוה ביותר. רה''מ לשעבר בנט טס מספר פעמים הגבוה ביותר, ורה''מ לשעבר לפיד טס בעלות הנמוכה ביותר, ושהה מספר ימים הנמוך ביותר. על פי משרד ראש הממשלה, "כלל נסיעות ראשי הממשלה בתאריכים האמורים היו נסיעות עבודה למטרות שונות".
נציין, כי הנתונים הנ''ל אינם כוללים את ביקורו האחרון של רה''מ נתניהו בארה''ב. זאת משום שהבקשה הוגשה טרם נסיעתו. וכן העלויות הנ''ל מחושבות לפי שער ההמרה לשקל נכון להיום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אתר כלכלי שלא יודע חשבון חחח
    דויד 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד ובנט ביחד היו תקופה יותר קצרה מביבי והם ביחד 26מליון עלות נסיעה של לפיד כל נסיעה וביבי "רק" 23מליון הצגת נתונים מגמתית עלות נסיעה של לפיד כ 1.2 בנט כ 1מליון ביבי גם כ1 מליון ממתין לתגובה שלכם שמאמין שלא תגיע
    סגור
  • 1.
    צריך להריץ את המטוס, לא מספיק ימים (ל"ת)
    כנף ציון 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור