בארץ

אבל עמוק בלוד: הגיבור הנערץ הלך לעולמו "בזכותו ניצלו חיי אדם"

חבלן המשטרה שאחראי לניטרול מכונית התופת המפורסמת בשוק רמלה בשנות ה-80, הלך לעולמו והותיר את העיר כואבת. ראש העיר יאיר רביבו ספד: "החינוך מהבית נשא פירות וכל אחד מהילדים והנכדים עושים חיל"
מערכת ice | 
לוד (צילום ויקיפדיה)
אבל כבד נפל על העיר לוד. חבלן המשטרה הנערץ, איש החוק תושב העיר גרונר פרנקו ז”ל הלך לעולמו, גם ראש העיר יאיר רביבו מסר את תנחומיו למשפחה ולבנו מוטי פרנקו, ממלא מקום וסגן ראש העיר באר יעקב, העיר השכנה.
על פי ניוז 08, פרנקו נקרא על שמו גיבור ישראל, לוחם האצ”ל המיתולוגי דב גרונר, והתפרסם בתחילת שנות ה-80 כאיש שנטרל רכב תופת בשוק רמלה. נחשב לגיבור מקומי בשל החתירה שלו למגע וחוסר פחד ברגעים קשים.
גרונר ביצע את נטרול המטען המדובר בלי להסס, הרחיק את ההמון הסקרן ומנע אסון כבד בשל פעולתו שהצילה חיי רבים ומנעה פגיעה קשה בחפים מפשע, על כך זכה לשבחים והוקרה מקיר לקיר.
באותו משדר שסיפר על המקרה ב'מבט' באותו היום, אמר המגיש המיתולוגי חיים יבין. “מכונית תופת נוטרלה בשוק רמלה. רק חבלן אחד שזהותו נאסרה לפרסום, היה מוכן לגשת למכונית הממולכדת שיכלה לקטול את חייהם של עשרות אנשים חפים מפשע”.
אחרי 32 שנים שזהותו הייתה אסורה לפרסום, נחשפה זהותו לראשונה ב-2015 וסיפור גבורתו.  ביום שני השבוע, נטמן גרונר בבית העלמין החדש בלוד, ומותו הביא לתגובות רבות של הערכה והוקרה על פועלו.
ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו אמר: “ניכר כי החינוך מהבית נשא פירות וכל אחד מהילדים והנכדים עושים חיל! אני מכיר מהיכרותי האישית והעשייה הציבורית את מוטי פרנקו ממלא מקום ראש ומחזיק תיק החינוך בבאר יעקב, ששמו הולך לפניו ועושה רבות למען הציבור ומחובר לעשייה הציבורית בכל נימיו. מוטי היקר, אשריך ואשרי יולדתך, שזה החינוך לו זכית ואתה מפאר ומאדיר את מורשת החינוך לו זכית מבית וממשיך לעשות רק טוב למען הציבור”.
עוד אמר: “אני יודע היטב גם על הכיבוד הורים שעשיתם האחים ע”מ לסייע, לעזור ולכבד את ההורים שהביאוכם עד הלום והאירו וניתבו לכם את הדרך” ולידידו מוטי אמר, “אני יודע כמה גדול היה מקומו בלבך וכמה הוא יחסר לך, ומבקש לחזק אותך ואת משפחתך, ולשלוח חיבוק של נחמה ותמיכה”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה