בארץ

בלשכת נתניהו מכחישים שהוסיף דרישות למתווה: "אלו העובדות"

מטעמו של רה''מ הוציאו הכחשה כנגד הטענה שהוסיף דרישות למתווה לשחרור החטופים, ופורטים את העובדות. אך לא מתייחסים לשני נושאים חשובים
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שבימים האחרונים עלו טענות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוסיף מוסיף תנאים חדשים למתווה לשחרור החטופים, ולכן המו''מ אינו מתקדם, מלשכת רה''מ הבהירו את הנושא, ודחו את הטענות.
מלשכת ראש הממשלה נמסר "הטענה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף דרישות חדשות למתווה ה-27 במאי, היא שקרית. טיוטת ה-27 ביולי אינה כוללת תנאים חדשים ואינה סותרת את מתווה ה-27 במאי. חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים - דבר שראש הממשלה התנגד לו".
בנוסף, בנסיון להתמודד עם הטענות, מלשכת רה''מ הבהירו את העובדות לטענתם: "בנוגע לטענת הוספת דרישות חדשות בנושא מעבר נצרים: טיוטת מסמך ה-27 ביולי מתייחסת לצורך בהקמת מנגנון בידוק מוסכם, על-מנת להבטיח כי רק אזרחים לא-חמושים יחזרו לצפון הרצועה (הצעה שהועלתה על-ידי ארצות-הברית) - בהתאם למוצע במתווה ה-27 במאי".
"בנוגע לטענת הוספת דרישות חדשות בנושא שחרור חטופים חיים: בטיוטת ה-27 ביולי צוין כי כל החטופים החיים בקטגוריה הרלוונטית צריכים להשתחרר, בהתאם למתווה ה-27 במאי, שקבע כי מספר מסוים של חטופים – חיים או מתים – ישוחרר".
"בנוגע לטענת הוספת דרישות חדשות בנושא האופן שבו מחבלים פלסטינים ישוחררו:
בטיוטת ה-27 ביולי לא צוינו תנאים חדשים. להיפך - במתווה ה-27 במאי צוין כי לישראל תהיה זכות וטו על מספר מסוים של מחבלים משוחררים, וכי ישראל תוכל להגלות לפחות מספר מסוים של מחבלים. טיוטת ה-27 ביולי כוללת הבהרות חיוניות לצורך יישום הנכתב במתווה ה-27 במאי".
נציין, כי בהודעת לשכת רה''מ הנ''ל , לא מופיע אזכור לסוגיית השליטה בציר פילדפי, וכן לסוגיית ניהול מעבר רפיח, נושאים שעדיין עומדים במחלוקת עמוקה, ועליהם ישראל אינה מוכנה להתפשר נכון לכרגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה