בארץ

מפרץ אילת בסכנה ממשית: אלו ממצאי הדו"ח המטריד שנחשף

מפרץ אילת נמצא בסכנה כבר תקופה ארוכה, אך הפעם המשרד להגנת הסביבה בראשות השרה עידית סילמן, מפרסם את דו"ח הניטור הלאומי של מפרץ אילת, וחושף את הבעיות העמוקות שהוא נמצא בו
מערכת ice | 
שונית האלמוגים באילת (צילום המכון הבינאוניברסיטאי באילת)
המשרד להגנת הסביבה מפרסם את דוח הניטור הלאומי של מפרץ אילת לשנת 2023. ממצאי הדו"ח מצביעים על כך שהמערכת האקולוגית של מפרץ אילת רגישה ואינה יציבה. אם התנאים הגלובליים, כמו התחממות מי הים והעלייה בחומציות, אינם משתפרים ואף מידרדרים - השונית תתקשה להתמודד עם זיהום ים ודליפות נפט.
אתר הלגונה בשמורת חוף אלמוג, טרם השתקם מהנזקים שנגרמו לו בשנת 2010. בנוסף, התפרצות מחלה באוכלוסיית קיפודי הים במפרץ הביאה להיעלמות כמעט מוחלטת של אוכלוסייתם, מה שגם מסכן את שיווי המשקל האקולוגי הרגיש.

צילום: המכון הבינאוניברסיטאי
במפרץ אילת אין הרבה נוטריינטים, המהווים גורם מגביל לגדילתם של אצות ואלמוגים. מצב זה חיובי, והוא מאפשר את שיווי המשקל העדין שקיים במפרץ ובנוסף שומר על תכונותיו, כמו מים צלולים. כל שינוי בריכוז הנוטריינטים הטבעי במים עלול לגרום לשינויים קיצוניים במצב השונית. למשל, עלייה בריכוז החנקן במים מביאה לפריחת מיקרו-אצות, אצות אלו גורמות לעכירות במים ובכך עלולות למנוע מאור השמש הנחוץ לאלמוגים מלהגיע לשונית.

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "תוכנית הניטור הלאומי במפרץ אילת מצביעה על שינויים במצב המערכת הימית כתוצאה מפעילות האדם, חלקם מפעילות מקומית במפרץ אילת וחלקם כחלק משינויי האקלים הגלובליים אשר לא פוסחים על מדינת ישראל"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה