בארץ

בן גביר מאיים על גלנט? זה המכתב הדרמטי ששיגר לראש הממשלה

איתמר בן גביר שיגר מכתב לראש הממשלה ובו הציג מספר שאלות על אופן התנהלותו של שר הביטחון בימים שלפני המלחמה ובאותה שבת שחורה. איתמר בן גביר: ״הטענות דלעיל הינן בנוסף לעמדתי הידועה על תפקודו הכושל כשר ביטחון, על התנהלותו הלעומתית לראש הממשלה, לחלק ניכר מחברי הממשלה, ולתנועת הליכוד מטעמה הוא נבחר, תוך שיתוף פעולה הדוק עם גורמי אופוזיציה, במהלכים שתכליתם הברורה הינה הפלת הממשלה"

מערכת ice | 
יואב גלנט, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט, יונתן זינדל)
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, החליט לשגר הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו ביקש להסב את תשומת ליבו להתנהלותו של שר הביטחון יואב גלנט. במכתב שנשלח לרה"מ נתניהו עקץ בן גביר את גלנט, לאחר שהאחרון ביקש לדעת האם השר לביטחון לאומי היה מעורב בפעולת המשטרה אמש.
״נדהמתי לגלות את מכתבו של שר הביטחון גלנט בתקשורת, ה'מבקש לבדוק' האם השר לביטחון לאומי היה מעורב בפעולת המשטרה אמש. מעבר לעובדה כי מדובר בטענה חסרת כל בסיס, שהרי על השר לביטחון לאומי נאסר ע"י בג"צ להתערב אופרטיבית בהפגנות, וכך הוא מקפיד", כך צוין במכתב.
בהמשך המכתב, הציג בן גביר מספר שאלות בפני ראש הממשלה על התנהלות שר הביטחון. "האם השר גלנט קיבל עדכון בליל ה-7.10 על ההתראות הביטחוניות אולם החליט שלא להוריד כוחות לעוטף עזה, וכמו"כ שלא לעדכן את ראש הממשלה? האם השר גלנט מתואם ומגבה את מחוללי הסרבנות שהובילה לאירועי ה-7.10 בעקבות הגיבוי שהם העניקו לו ב'ליל גלנט'? האם השר גלנט נוהג בדרך קבע לזמן ולנהל 'דיונים ביטחוניים' בלא ידיעת ראש הממשלה, ואף לקבל החלטות ביטחוניות חשובות באורח חד צדדי?", היו רק חלק מהשאלות שהציג בן גביר בפני נתניהו במכתבו.  
בהמשך המכתב, כתב השר לביטחון לאומי לראש הממשלה: ״הטענות דלעיל הינן בנוסף לעמדתי הידועה על תפקודו הכושל כשר ביטחון, על התנהלותו הלעומתית לראש הממשלה, לחלק ניכר מחברי הממשלה, ולתנועת הליכוד מטעמה הוא נבחר, תוך שיתוף פעולה הדוק עם גורמי אופוזיציה, במהלכים שתכליתם הברורה הינה הפלת הממשלה".
לבסוף, בן גביר ציין בפני ראש הממשלה כי יש למצוא מחליף לשר הביטחון, יואב גלנט:  "נדמה, כי זו העת לבצע חילופים בתפקיד שר הביטחון, להכניס לתפקיד אדם אמיץ, אמין, שיהיה מסוגל להתמודד  מול האתגרים הכבירים העומדים בפניה של ישראל בעת הזו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה