נבחרת אייס

עבור בן גביר התעללות באסירים פלסטינים שווה את הסכנה לחיי החטופים | יריב אופנהיימר

אם אכן הועברו סרטונים לשר איתמר בן גביר, כפי שדווח בטלגרף הבריטי, מחובתה של המדינה לחשוף אותם ואת עצם קיומם בפני הציבור. לא ייתכן שהמשמעויות ההרסניות של מדיניות השר על גורל החטופות והחטופים בשבי יוסתרו ממשפחות החטופים ומהציבור
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  8
יריב אופנהיימר (צילום תומר אפלבאום, פלאש 90/ יונתן זינדל, עטיה מוחמד, Zack Wajsgras)
חובת הציבור לדעת, ישראל איננה עסק פרטי, על צה״ל והשב״כ לעדכן רשמית ולהודיע האם אכן נשלחו לשר בן גביר סרטונים של חטופים חיים המעונים בשבי. על פי הפרסום בטלגרף הבריטי, החמאס העביר סרטונים לשר בן גביר, בדרישה להקל בתנאי מאסרם של האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי.
אם אכן הועברו סרטונים כאלו, מחובתה של המדינה לחשוף אותם ואת עצם קיומם בפני הציבור, לא ייתכן שהמשמעויות ההרסניות של מדיניות השר בן גביר על גורל החטופות והחטופים בשבי, יוסתרו ממשפחות החטופים ומהציבור. אין כאן שום עילה לצנזורה או הסתרה, מלבד הרצון להימנע מביקורת ציבורית על מהלכיו הפופוליסטים והמסוכנים של השר.
צריך לומר אמת, בן גביר עמד במילתו והפך את בתי הכלא בישראל לגיהינום עבור אסירים פלסטינים. בהבטחת הבחירות הזאת בן גביר עמד מעל למצופה, לא רק שהורעו התנאים, העדויות מבתי הכלא מדברות על התעללות של ממש, מכות, הרעבה ועשרות מקרי מוות. בהוראתו, ישראל השילה מעצמה כל סטנדרט של התנהגות אנושית בסיסית והפכה את בתי הכלא והמעצר לחור שחור, מקום שהוא סכנת חיים לכלואים בו. 
כיאה למהלכים פופוליסטים, התמיכה ברחוב גבוהה, מחיאות הכפיים רמות, אבל התוצאות הפוכות והרות אסון. בשנתיים האחרונות הוכח, ההתעמרות וההתעללות באסירים הפלסטינים לא מונעת טרור, אלא מדרבנת אותו. 
עובדתית, עוד לפני השבעה לאוקטובר, הטרור הפלסטיני נגד ישראלים שבר שיאים. מעבר לכשל המוסרי ולאובדן הערכים ההומניים הבסיסיים המחייבים מדינה דמוקרטית, המהלכים של בן גביר הובילו את ישראל לאסון ביטחוני וכעת מאיימים גם על חייהם ושלומם הפיזי והנפשי של החטופים. 
בעיני העם הפלסטיני, אסיריו בבתי הכלא הם הלוחמים שהקריבו את החופש שלהם לטובת הכלל, שבויי מלחמה, גיבורים שמשלמים את מחיר המאבק לעצמאות. בחברה הפלסטינית היחס לאסירים דומה ליחס אותו חשים הישראלים כלפי החטופים. פגיעה בהם, לרבות מכות, השפלות, בידוד, איזוק לשעות ארוכות, פציעות ואף מוות, היא גורם מדרבן לנקמה ולפגיעה בישראל.
החמאס כבר הצהיר שאחת העילות להתקפת השביעי לאוקטובר הייתה הפגיעה השיטתית בזכויות האסירים הפלסטינים, והרצון העז של חמאס לחטוף ישראלים על מנת לשחררם בעסקה מבתי הכלא. 

העיתונאי ירון אברהם חשף לפני מספר ימים בחדשות 12 כי סינוואר העביר מסר לישראל בנושא, זמן לא רב לפני המתקפה. כל גורמי הביטחון שהתנגדו למהלכים הפופוליסטים של בן גביר צדקו, הוא קיבל לייקים וישראל קיבלה צונאמי של טרור.
אבל עכשיו, ההתעללות בבתי הכלא בישראל מאיימת ישירות על שלום החטופים הישראלים בשבי החמאס. סיפורי הזוועה היוצאים משדה תימן, כלא עופר ושאר בתי הסוהר, תמונות האסירים המאבדים עשרות קילוגרמים ממשקלם, החבלות ותיאורי האלימות מעודדים את החמאס לנקוט בדרכים דומות נגד החטופים הישראלים. עם סרטונים או בלי, הסכנה לשלום החטופים ברורה ומיידית.

אבל את בן גביר זה לא מעניין, עבורו עונג ההתעללות באסיר פלסטיני, שווה את מחיר סבלם של החטופים הישראלים המעונים בשבי. הוא עולה בסקרים, והם לעזרה זועקים.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    איש חולה נפש גיזען מלא שנאה שקרים ועלוב אתה יריב אדולף (ל"ת)
    אובמה ראשנחש 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    כאשר מסמיכים לתפקיד
    איכפת 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר מסמיכים לתפקיד חשוב במיוחד צריכים לעבור בדיקות שאכן האדם מתאים לתפקיד אותו הוא נושא נראה שעד עתה הסתפקו בלתת תפקיד אך ויתרו על בדיקה יסודית של האדם יותר מכך אדם שסוחב על גבו חטוטרות רבות מה שמסכן אותנו האזרחים
    סגור
  • 6.
    עבור אופנהיימר טיוח מחדלי ה-7/10 מצדיק השמדת המדינה
    סקרן 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחריכם המבול. תגיד מי משלם לך משכורת? יש לך אזרחות זרה?
    סגור
  • 5.
    מה?
    משה 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה בורות בכתבה אחת ואם עכשיו יחליטו שמענים ורוצחים חטופים עד שמדינת ישראל תתקפל לכל דרישות חמאס מה תגיד אני לדוגמא הייתי אומר עכשיו עסקה אבל לשקר עליהם מה שלא יקרה בחיים עם השמאל המטורף של המדינה כי אסור לשקר על נוחבות או להתעלל בהם רק להם מותר לענות ולאנוס
    סגור
  • 4.
    אדיוט היה ואידיוט נשאר,רק חמור לא מפיק לקחים
    אביב 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לך תגור איתם בעזה עוכר ישראל
    סגור
  • 3.
    יריב אתה אפס! עוף מפה! (ל"ת)
    מורן 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד בן גביר , אוהבים אותך. (ל"ת)
    כל הכבוד בן גביר 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    צבוע
    המצליף 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עוכר ישראל זו מילה קלה בשבילך מאיזה רחם יצאת התעללות באסירים פלסטינים????? אין מילים ואין קללות ,אדם רע
    סגור